حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سقوط هواوی Mate 50 Pro با شیشه مقاوم Kunlun glass را ببینید: شرمنده کردن Galaxy S23 Ultra

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تماشا کنید، هواوی

داستان شیشه‌های مقاوم مورد استفاده در موبایل‌ها یک داستان “پرادعا و کم‌خروجی” بوده است. هر چند که شیشه مقاوم سرامیک شیلد اپل (به خصوص در آیفون ۱۲) توانست کمی این شرایط را عوض کند اما گوریلا گلس ویکتوس ۲ هنوز هم شکننده ظاهر می‌شود. حداقل تست سقوط گلکسی اس ۲۳ اولترا که به این شیشه مجهز شده است، این را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که یک برند جدید از سوی هواوی می‌خواهد شرایط را تغییر دهد. تست سقوط هواوی Mate 50 Pro با شیشه مقاوم Kunlun Glass منتشر شده که توانایی شرمنده کردن Galaxy S23 Ultra را دارد!

تست سقوط هواوی Mate 50 Pro

تست سقوط هواوی میت ۵۰ پرو

تست سقوط هواوی میت ۵۰ پرو

با تاخیر فراوان و بنا به شرایط تحریمی امریکا علیه هواوی، بالاخره هواوی میت ۵۰ پرو اوایل مهرماه ۱۴۰۱ برای بازار جهانی معرفی شد. این خانواده پرچمدار Huawei چندین برند جدید انحصاری را به همراه داشت.

با قطع همکاری هواوی با Leica شاهد رونمایی از برند جدید XMAGE هواوی بودیم. این برند در بخش دوربین فناوری‌های پیشروی Huawei را پوشش خواهد داد.

امتیاز DxO دوربین هواوی میت 50 پرو مشخص شد: رتبه اول با امتیاز 149

هر چند محدودیت مشخصی در زمینه همکاری کورنینگ با هواوی عنوان نشده است اما این شرکت پیش از اعمال تحریم‌ها هم همکاری نزیکی با Corning و استفاده از شیشه‌های گوریلا گلس نداشت.

حالا هواوی برند Kunlun Glass را معرفی کرده و به دور از ادعاهای سطح بالایی که دارد، در عمل خروجی جذابی ارائه می‌کند. اجازه بدهید تست سقوط هواوی میت ۵۰ پرو را با هم ببینیم:

 

همانطور که می‌بینید در سقوط اول روی سطح بتنی، کمی خراشیدگی روی سطح شیشه ایجاد شد و کمی در گوشه شاهد اثرگذاری برخورد به زمین بودیم اما ترک بزرگ یا شکستن خاصی را نمی‌توان گزارش کرد. البته که نمایشگر از این سقوط بدون آسیب بیرون نیامد اما عملکرد آن از ترک‌های قابل توجه در تست سقوط گلکسی اس ۲۳ پلاس و گلکسی اس ۲۳ اولترا بهتر بود.

حتی با سقوط از ارتفاع نزدیک به ۱.۸ متری هم نمایشگر نمی‌شکند. در نهایت با سقوط به روی قاب پشتی و کج شدن فریم دستگاه، یک ترک مویی روی نمایشگر شکل می‌گیرد. به نظر می‌رسد که شیشه کنلون هواوی مقاومت مناسبی در برابر سقوط دارد.

البته از یاد نبرید که این شیشه مخصوص فقط در این نسخه خاص Huawei Mate 50 Pro که با قاب پشتی چرم نارنجی عرضه می‌شود، استفاده شده است.

هواوی در بیانیه رسمی خود درباره Kunlun glass می‌گوید:

در ساخت Kunlun Glass از ساختار قوی و بادوام بتن مسلح الهام گرفته شده است و از طریق یک فرآیند دقیق، شامل ۲۴ ساعت رشد کریستال، ۱۰۸ فرآیند و فرآیند ذوب ۱۶۰۰ درجه ساخته می‌شود. این شیشه حاوی میلیاردها نانوکریستال با استحکام بالا است که باعث می شود شیشه در برابر ضربه بسیار مقاوم باشد و ۱۰ برابر بهتر از سایر شیشه های گوشی های هوشمند در برابر سقوط مقاومت کند.

نظر شما چیست؟ هر چند شاید نتوان گفت که این شیشه دقیقا ۱۰ برابر قوی‌تر از نمونه‌های موجود در بازار است اما در مقایسه با تست سقوط گلکسی اس ۲۳ اولترا که آن هم از نمایشگر دولبه خمیده بهره می‌برد، بهتر ظاهر شود. حتی با وجود این‌که خمیدگی نمایشگر هواوی میت ۵۰ پرو بیشتر هم هست.

تست سقوط گلکسی اس ۲۳ پلاس سامسونگ را تماشا کنید + تست مدل اولترا

نظر شما درباره این شیشه مقاوم هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)