حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ مودم Exynos 5300 را با قابلیت ارتباط ماهواره ای دو طرفه تست کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شبکه 5G

در حالی که به تازگی سامسونگ گفته بود برای ارتباط ماهواره‌ای زود است، به نظر می‌رسد که این نظر به زودی عوض خواهد شد. پس از به‌کارگیری ارتباط ماهواره‌ای در پرچمدارهای جدید هواوی و اپل، کم کم دیگر برندها هم تلاش خود را در این زمینه رونمایی می‌کنند. پس از رونمایی از Snapdragon Satellite توسط کوالکام حالا نوبت به مودم اگزینوس ۵۳۰۰ است. سامسونگ به تازگی مودم Exynos 5300 را با قابلیت ارتباط ماهواره ای دو طرفه تست کرده که توانایی ارسال عکس و فیلم را هم در این بستر دارد.

مودم Exynos 5300

سامسونگ به مسابقه ارائه کردن ارتباط دو طرفه از طریق ماهواره بر روی گوشی‌های هوشمند پیوسته است. مودم ۵۳۰۰ اگزینوس به کاربرانی که در مناطق بدون پوشش ارتباط مخابراتی یا کاربران حاضر در مناطق بحرانی که در آن پوشش مخابراتی قطع شده است، این امکان را می‌دهد تا با استفاده از شبکه‌های غیرزمینی 5G یا NTN با جهان ارتباط برقرار کنند.

مودم جدید سامسونگ استاندارد 3GPP Release 17 را برای اطمینان از قابلیت سازگاری با شبکه‌های مخابراتی نوظهور و سخت افزار و نرم افزار توسعه یافته توسط سازندگان گوشی‌های هوشمند پیاده سازی می کند.

ارتباط ماهواره ای از طریق اگزینوس ۵۳۰۰

ارتباط ماهواره ای از طریق اگزینوس ۵۳۰۰

اینجا تصویری از نحوه عملکرد ارتباطات NTN آورده شده است. تلفن هوشمند شما می‌تواند پیامی را به یک ماهواره (و شاید «سایر وسایل غیرزمینی») بفرستد، که سپس پیام را به ایستگاه زمینی ارسال نماید و آن پیام را به شبکه تلفن همراه معمولی برای دریافت سایر کاربران ارسال می‌کند.

این ارتباط دو طرفه است، بنابراین پیام‌ها می توانند از طرف مقابل به کاربر بدون اتصال مخابراتی ارسال شود. این ارتباط فقط متنی نیست و در آینده کاربران می توانند عکس و فیلم‌های با وضوح بالا را از طریق ماهواره ارسال کنند.

البته این مورد در حال حاضر برای گوشی های هوشمند به کار گرفته می شود، اما سامسونگ می‌گوید که در وسایل نقلیه «هوایی شهری» مانند اتومبیل های پرنده و هواپیماهای بدون سرنشین نیز کاربرد دارد.

سامسونگ همچنین می‌گوید که در حال کار بر روی فناوری اینترنت اشیاء باند باریک یا NB-IoT است که نیاز به یک تراشه آنتن پرقدرت جداگانه در داخل تلفن‌ها را برطرف می‌کند.

مین گو کیم، معاون اجرایی توسعه پردازنده‌های ارتباطی در سامسونگ الکترونیکس، گفت:

“سامسونگ قصد دارد در پیشبرد اکوسیستم‌های ارتباطی هیبریدی زمینی-NTN در سرتاسر جهان در جهت آماده‌سازی برای ورود 6G پیشگام شود. سامسونگ سال هاست که روی 6G کار می کند و دولت کره جنوبی می خواهد نمونه اولیه شبکه های 6G در سال 2026 آماده شود.”

کوالکام Snapdragon Satellite را معرفی کرد: ارتباط ماهواره‌ای و نه فقط برای شرایط اضطراری

برای یادآوری بد نیست بگوییم که ماه گذشته هم کوالکام از Snapdragon Satellite پرده برداشت که که هدف آن هم فعال کردن پیام‌های دو طرفه از طریق ماهواره برای تلفن‌های هوشمند است. ما باید در نیمه دوم سال جاری شاهد اولین دستگاه های مجهز به چنین قابلیتی باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این قابلیت برای کاربران چقدر اهمیت داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)