حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام Snapdragon Satellite را معرفی کرد: ارتباط ماهواره‌ای و نه فقط برای شرایط اضطراری

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | CES، کوالکام

نمایشگاه CES 2023 است و شرکت‌های مختلف دستاوردهای جدیدشان را معرفی می‌کنند. اگر خیلی علاقه‌مند به ارتباط ماهواره‌ای هستید و جدیدترین محصولات اپل یا هواوی را ندارید، خبر خوبی برای شما داریم. امروز کوالکام Snapdragon Satellite را معرفی کرده است. این فناوری ارتباط ماهواره‌ای را و نه فقط برای شرایط اضطراری به شما ارائه خواهد کرد.

کوالکام Snapdragon Satellite

Snapdragon Satellite

Snapdragon Satellite

اپل پاییز امسال قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اضطراری را با آیفون 14 خود معرفی کرد. بدیهی است که دستگاه‌های اندرویدی نمی‌خواهند فاصله زیادی با آن داشته باشند. امروز و در CES 2023 کوالکام Snapdragon Satellite را معرفی کرد. کوالکام ستلیت یک سرویس پیام‌رسان ماهواره‌ای دو طرفه که در «نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اندرویدی ممتاز» در دسترس خواهد بود.

این امر از طریق مشارکت با ایریدیوم (Iridium) امکان پذیر شده است. ایریدیوم یک صورت فلکی ماهواره ای شامل 66 ماهواره نیرومند در مدار پایین جو زمین است. یکی از رقبای اصلی آن، گلوبال استار به شمار می رود که شریک اپل برای خدماتش است.

سرویس Snapdragon Satellite از پیام‌رسانی دو طرفه برای استفاده اضطراری، ارسال پیامک و «سایر برنامه‌های پیام‌رسان» پشتیبانی می‌کند. کوالکام به وضوح بیان می‌کند که این فقط برای مواقع اضطراری نیست، بلکه «تفریح در مکان‌های دورافتاده، روستایی و فراساحلی» خواهد بود.

برای سرویس کوالکام ستلیت از دستگاه‌هایی که دارای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 هستند، پشتیبانی می‌شود. به گفته کوالکام، سرویس Snapdragon Satellite قرار است در گوشی‌های منتخب پرچمدار نیمه دوم سال ۲۰۲۳ ارائه شود.

کوالکام Snapdragon Satellite می‌تواند به دستگاه‌های دیگر مانند لپ‌تاپ، تبلت، اتومبیل و محصولات اینترنت اشیا نیز اضافه شود. تولیدکننده‌ها و توسعه دهندگان برنامه می توانند با استفاده از اتصال ماهواره ای، خدمات منحصر به فردی را ارائه دهند. Snapdragon Satellite از شبکه های غیرزمینی 5G (NTN) در صورت در دسترس بودن، پشتیبانی می کند.

گارمین با Qualcomm “برای پشتیبانی از پیام های اضطراری” همکاری خواهد کرد. برد ترنکل، معاون بخش فضای باز گارمین، گفت:

“گارمین از این فرصت برای گسترش خدمات ثابت شده پاسخ اضطراری ماهواره ای خود به میلیون ها کاربر جدید گوشی های هوشمند در سراسر جهان استقبال می کند. Garmin Response هر ساله پیام اضطراری هزاران حادثه اوژانسی را مخابره می کند و احتمالا جان بسیاری را در این فرآیند نجات داده است. و ما مشتاقانه منتظر همکاری با Qualcomm Technologies و Iridium هستیم تا به مردم کمک کنیم بدون توجه به اینکه زندگی به کجا می‌رود به خدمات اضطراری متصل شوند.”

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ارتباط ماهواره ای در آینده برای شما جز معیارهای خرید باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خوبه ولی باید بیاد ببینیم چند میشه هزینه استفاده و اینکه گوشی های مجهز بهش چند هستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)