حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ می‌گوید برای اتصال ماهواره ای موبایل ها هنوز زود است!

نوشته

1 سال قبل | 4 دیدگاه | سامسونگ

وقتی که محصولات مهم رقیب شما یک قابلیت را دارد و شما هنوز آن را ارائه نمی‌کنید، چطور باید کاربران را با تصمیم خود همراه کنید؟ رفتار برندهای بزرگ اکثرا مشابه یکدیگر است، انکار اهمیت! این بار نوبت به کره‌ای هاست و سامسونگ می‌گوید برای اتصال ماهواره ای موبایل ها هنوز زود است.

غیبت اتصال ماهواره ای در گلکسی اس ۲۳ سامسونگ

اواخر سال گذشته بود شایعاتی مبنی بر استفاده سری گلکسی S23 سامسونگ از نوعی خدمات ارتباطی ماهواره‌ای منتشر شد. در حالی که این گزارش‌ها هرگز تایید نشد، بسیاری اصرار داشتند این قابلیت باید در پرچمداران اندرویدی باشد.

این اسرار تا حدی به دلیل رونمایی کوالکام از یک سیستم ارتباطی دو طرفه مبتنی بر ماهواره بر روی گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بود که در جریان CES 2023 اتفاق افتاد.

اما در طول رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ امسال ما هیچ چیز در مورد ارتباطات ماهواره‌ای نشنیدیم، که بسیاری را کمی گیج کرد. به تازگی TM Roh رئیس کسب و کار تجربه موبایل سامسونگ یک اظهار نظر رسمی درباره آن دارد.

سری گلکسی اس ۲۳

سری گلکسی اس ۲۳

او گفت سامسونگ ارزش ویژگی مانند ارتباطات ماهواره ای و اتصال را درک می کند، اما همچنین اظهار داشت که عملکرد آن در این مرحله کاملاً محدود است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که سامسونگ زمانی وارد عمل می‌شود که زمان‌بندی مناسب بوده و فناوری آماده باشد.

در حالی که این یک تفکر منطقی است اما سابقه سامسونگ معمولا نشان داده که این برند معمولا تا کنون چنین رفتاری نداشته و برای اول شدن، با عجله از فناوری‌هایی که کامل نیستند استفاده کرده است.

در حال حاضر، به نظر می رسد اپل و هواوی تنها برندهای هستند که ارتباطات ماهواره ای را ارائه می دهند. در حالی که آیفون ها می توانند با استفاده از ماهواره ها ارتباط برقرار کنند، این ویژگی کاملاً محدود است. اما همه چیز ممکن است تا پایان سال به طرز چشمگیری تغییر کند و شرکت‌هایی مانند کوالکام و حتی برخی اپراتورهای موبایلی متعهد شوند که پوشش ماهواره‌ای را به مشتریان خود ارائه دهندو اپراتورهای موبایلی امریکایی شاید این کار را با همکاری اسپیس ایکس انجام دهند.

در مورد دستگاه‌های اندرویدی البته یک اظهار نظر رسمی وجود دارد. هیروشی لاکهایمر، معاون ارشد اندروید گوگل، که در Galaxy Unpacked حضور داشت، در گذشته به اشتراک گذاشت که این شرکت در حال طراحی نسخه بعدی اندروید با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای است.

در حالی که همه این‌ها بسیار هیجان‌انگیز هستند، فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم چه گوشی‌های هوشمند اندرویدی مجهز به ارتباطات ماهواره‌ای تا اواخر سال ارائه خواهند شد یا نه. شاید سامسونگ این ویژگی را با گوشی‌های هوشمند تاشو برتر خود در تابستان معرفی کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اتصال ماهواره ای در خریدتان چقدر تاثیر دارد؟ هر چند که در ایران هنوز پوشش خاصی ارائه نمی شود، اما به صورت کلی چقدر حضور این فناوری را لازم می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

حالا تو نذاشتی دلیل نمیشه وقتش نباشه، موافقین؟

اپل، روح فناوری :)

والا به خدا

حرفهای زیادی میزنه، هواوی هم داره این قابلیت رو

سامسونگ اگر توانش رو داشت تا حالا ما رو سوراخ کرده بود.

الکی که نیست، اپله مگه؟! 😎

Mahdi

چقدر فن بچه سال اینجا ریخته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)