حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ اگزینوس مودم ۵۳۰۰ با وعده سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت برثانیه معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

در حالی که اواخر سال گذشته سامسونگ مودم Exynos 5300 را با قابلیت ارتباط ماهواره ای دو طرفه تست کرد اما به نظر می‌رسد که نمونه نهایی این مودم به چنین قابلیتی مجهز نشده است. در عوض امروز سامسونگ اگزینوس مودم ۵۳۰۰ با وعده سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت برثانیه معرفی شد.

سامسونگ اگزینوس مودم ۵۳۰۰

جدیدترین مودم 5G بخش نیمه‌هادی‌های سامسونگ با نام Exynos Modem 5300 به تازگی معرفی شده است. این مودم دارای قابلیت اتصال به هر دو نوع ارتباط 5G یعنی Sub-6GHz و mmWave است. همچنین پشتیبانی از شبکه 5G نوع SA (مستقل) و NSA (غیرمستقل) هم وجود دارد.

مودم 5G جدید سامسونگ، حداکثر سرعت دانلود تا 10Gbps و حداکثر سرعت آپلود 3.87Gbps اسمی را ارائه خواهد کرد.

اگزینوس مودم ۵۳۰۰

اگزینوس مودم ۵۳۰۰

مودم Exynos 5300 سامسونگ بر اساس فرآیند ۴ نانومتری EUV ریخته‌گری سامسونگ ساخته شده است، که می تواند بهره وری انرژی را بهبود بخشد و به نوبه خود عمر باتری را بیشتر کند.

مودم جدید به لطف رابط داخلی PCIe برای اتصال به چیپست‌های مختلف قابل تنظیم است و از جدیدترین استاندارد 3GPP 5G NR Release 16 پشتیبانی می کند.

هیچ تایید رسمی در مورد اینکه کدام تراشه از مودم جدید Exynos 5300 استفاده می‌کند اما برخی شایعات نشان می‌دهند که ممکن است این مودم روی چیپست Tensor G3 گوگل و با سری Pixel 8 عرضه شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که مودم 5G سامسونگ انتخاب خوبی برای تراشه‌های اختصاصی دیگر باشد؟ احتمالا این مودم برای اگزینوس ۲۳۰۰ طراحی شده بود که با لغو شدن عرضه این تراشه یا حداقل استفاده از آن در سری گلکسی اس ۲۳، حالا برای تنسور G3 گوگل که مبتنی بر Exynos 2300 است استفاده خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)