حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Tensor G2 با مودم 5G سامسونگ Exynos 5300 عرضه می شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، گوگل

گوشی‌های پرچمدار گوگل تحت سری Pixel 7 رونمایی شدند. این دستگاه ها از تنسور G2 گوگل بهره می‌برند، تراشه‌ای که بر اساس فرآیند ساخت 4 نانومتری ریخته‌گری سامسونگ تولید شده است. این تراشه مودم 5G سامسونگ Exynos 5300 را نیز استفاده می‌کند.

تراشه Tensor G2

چیپ ست جدید گوگل جایگزین نسل اول Tensor است که در سری پیکسل 6 استفاده شده بود و بهبودهایی در عملکرد CPU و GPU به ارمغان می آورد.

گوگل اعلام کرد که نسل دوم چیپست Tensor بیشتر بر عملکرد هوش مصنوعی و قابلیت های امنیتی تمرکز دارد. همچنین گفته شد که Tensor G2 از قابلیت‌های پردازش صدای بهتری برخوردار است.

ایت بهبود در بخش صوتی درخواست‌های Google Assistant سریع‌تر، ترجمه صوتی سریع‌تر و تایپ صوتی بهبود یافته را ارائه می‌دهد. گفته می‌شود این بهبود در استفاده از صفحه‌کلید Google تا ۲٫۵ برابر تاثیر دارد. حتی می تواند به کاربران کمک کند تا ایموجی‌ها را به صورت بصری توصیف کنند، مانند درخواست «گربه چشم قلبی»!

تراشه Tensor G2

تراشه Tensor G2

تراشه نسل دوم ساخت گوگل از فناوری ساخت LPE چهار نانومتری ریخته‌گری سامسونگ استفاده می‌کند که نسبت به فرآیند LPE پنج نانومتری سال گذشته ارتقا یافته است.

در بخش پردازش مرکزی یا CPU دارای ۲ هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.35 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است.

همچنین از نسل جدید پردازنده گرافیکی ARM Mali-G710 با هفت هسته برای بهبود بازی و HDR استفاده می کند. این دستگاه با تراشه امنیتی Titan M2 گوگل و EdgeTPU نسل دوم برای پردازش هوش مصنوعی یکپارچه شده است.

تراشه مذکور با رم LPDDR5 سازگار است و دارای 4 مگابایت حافظه کش L3 مشترک و 8 مگابایت کش کلی سیستم است. به لطف یک ISP بهبودیافته اکنون می تواند ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را در همه دوربین ها ضبط کند.

همچنین می‌تواند از عکاسی 108 مگاپیکسلی با تاخیر شاتر صفر پشتیبانی کند. برخی از پیشرفت‌های دیگر عبارتند از توانایی رفع محو کردن عکس‌ها (حتی عکس‌های قدیمی‌تر)، ویدیوهای پرتره و Super-Res Zoom (نسخه زوم تقریباً بدون اقت کیفیت گوگل) برای تصاویر و ویدیوها.

تراشه گوگل تنسور G2 رسما معرفی شد

این چیپست همچنین از مودم 5G سامسونگ Exynos 5300 استفاده می کند که سامسونگ آن را در رویداد روز فناوری 2022 خود معرفی کرد. البته هیچ جزئیاتی در مورد این مودم جدید فاش نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که این مودم سریع‌تر و کارآمدتر باشد.

مودم جایی بود که که چیپست نسل اول Tensor عملکرد ضعیفی داشت زیرا باتری را سریعتر تخلیه می کرد. از دیگر ویژگی های اتصال می توان به GPS دو بانده، Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.2، NFC و USB Type-C 3.2 اشاره کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که تنسور جی ۲ گوگل تراشه جذابی برای شماست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)