حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبدیل گوشی به وبکم در اندروید ۱۴ به صورت پیش فرض ارائه خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

شاید فکر کنید فاصله زیادی تا Android 14 داریم اما طبق سنت گوگل باید ماه آینده اولین نسخه محدود توسعه دهندگان این سیستم عامل ارائه شود. به تازگی می‌شنویم که ممکن است به زودی گوگل امکان تبدیل تلفن اندرویدی شما به یک وب‌کم USB را به صورت پیش فرض در اندروید ۱۴ ارائه نماید. تبدیل گوشی به وبکم در اندروید ۱۴ بدون شک می‌تواند متاثر از ارائه قابلیتی مشابه بین آیفون و مک توسط اپل باشد. البته آن قابلیت بی‌سیم بود.

تبدیل گوشی به وبکم در اندروید ۱۴

بر کسی پوشیده نیست که وب‌کم‌های رایانه‌های شخصی کیفیت جذابی ندارند. به همین دلیل است که کاربران اغلب استفاده از وب‌کم شخص ثالث بیرونی را انتخاب می کنند.

بسیاری از کاربران حتی شروع به استفاده از تلفن های خود به عنوان وب کم کرده اند، اما این نیاز به نصب برنامه های شخص ثالث دارد. اکنون به نظر می رسد که گوگل روی راهی کار می‌کند تا تلفن اندرویدی شما را به یک وب کم USB تبدیل کند.

میشال رحمان، تحلیلگر رایج اندروید، امروز در توییتی اعلام کرد که گوگل در تلاش برای ارائه امکان تبدیل گوشی اندرویدی شما به یک وب‌کم USB است. صحبت وی بر اساس اطلاتی است که در مخزن پروژه منبع باز اندروید یا AOSP رصد شده و می‌گوید اندروید در حال افزودن یک سرویس «DeviceAsWebcam» است.

اگر با AOSP آشنایی ندارید باید بگویم که این پروژه توسعه سیستم عامل منبع باز برای اندروید خام است که گوگل آن را ارائه می کند. این به هر کسی اجازه می‌دهد تا تحت نظارت Google، کدها و اصلاحات را مرور کرده و به آن کمک کند.

این سرویس “DeviceAsWebcam” به عنوان “سرویس جدیدی که یک دستگاه Android را به یک وب کم تبدیل می کند” توصیف می شود. این ویژگی روی دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند که از حالت گجت استاندارد UVC (کلاس ویدیوی USB) پشتیبانی می‌کنند و امکان ارسال داده‌های ویدیویی را دارند.

تبدیل گوشی به وب‌کم لزوماً برای اندروید چیز جدیدی نیست. همانطور که قبلا ذکر شد، برنامه هایی وجود دارند که می توانند به شما در رسیدن به آن کمک کنند. اما این اولین باری است که اندروید از تبدیل گوشی شما به یک گجت UVC که به کمک برنامه شخص ثالث نیاز ندارد، پشتیبانی می‌کند.

نام اندروید 14 در داخل گوگل با اسم رمز «کیک وارونه» شناخته می‌شود

این که تبدیل گوشی به وبکم در اندروید ۱۴ رسما عرضه شود، هنوز مشخص نیست. باید صبر کنیم تا این سیستم عامل به صورت نهایی عرضه شود و سپس باز صبر کنیم تا رابط کاربری‌های شخصی‌سازی شده برندهای دیگر آماده شوند و ببینیم این قابلیت به دست شما می‌رسد یا خیر!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)