حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نام اندروید 14 در داخل گوگل با اسم رمز «کیک وارونه» شناخته می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، گوگل

گوگل اخیرا در داخل شرکت خود کد داخلی رسمی اندروید 14 را با اسم رمز “Upside Down Cake” (کیک وارونه) مشخص کرده است. این نسخه از سیستم‌عامل همراه گوگل همچنین، قرار است در سال آینده در گوشی‌های سری پیکسل 7 و پس از آن در سایر دستگاه‌های اندرویدی مورداستفاده قرار گیرد.

اندروید 14؛ کیک وارونه

هرساله، گوگل آخرین نسخه اصلی اندروید خود را با اسم سرگرم‌کننده‌ای با مضمون یک نوع دسر کدگذاری می‌کند و این کار را به‌ترتیب حروف الفبا ادامه می‌دهد. قبلاً این کدها نام‌های رسمی هر نسخه از اندروید بودند، ازجمله برندهای به‌یادماندنی مانند Android KitKat و Android Oreo.

همان‌طور که ممکن است انتظار داشته باشید، با Android Q، حرفی که انتخاب واضحی از انواع برای دسر برای آن وجود ندارد، اوضاع کمی آشفته‌تر شد. گوگل درنهایت در آن سال بر نام “کیک ملکه” (Queen’s Cake) اکتفا کرد، اما نام نسخه عمومی اندروید از آن زمان به یک عدد ساده تبدیل شده است.

بااین‌حال، در داخل گوگل، این شرکت به انتخاب نام دسر برای هر نسخه از سیستم‌عامل اندروید در زمانی که مراحل توسعه‌ی خود را طی می‌کند، ادامه داده است. به‌عنوان‌مثال، اندروید 12 با نام “مخروط برفی” (Snow Cone) شناخته می‌شد، درحالی‌که اندروید 13 پاییز امسال، “تیرامیسو” (Tiramisu) نام گرفت.

اندروید 14؛ کیک وارونه

اندروید 14؛ کیک وارونه

در ادامه، در یک تغییر کد جدید که اخیرا در پروژه متن‌باز اندروید ارسال شده، فاش شده است که نام رمز داخلی گوگل برای اندروید 14، نسخه‌ای که با عنوان «Android U» نیز شناخته می‌شود، رسماً “کیک وارونه” (UpsideDownCake) است.

کیک وارونه، اگر تاکنون آن را امتحان نکرده‌اید، کیکی است که تزئینات آن در ته یک تابه قرار می‌گیرد و خمیر کیک بر روی آن ریخته می‌شود. سپس پخته شده و درنهایت برعکس می‌شود تا تزئینات کیک بار دیگر بر قسمت رویی آن قرار گیرند. رایج‌ترین شکل کیک وارونه شامل برش‌های ضخیم آناناس و گیلاس ماراسکینو است، اما درواقع تقریباً از هر چیزی می‌توان برای تزئین و طعم دادن استفاده کرد.

با توجه به اینکه دسرهای خیلی زیادی وجود ندارد که با حرف U شروع می‌شوند، جای تعجب نیست که گوگل کیک Upside Down را به‌عنوان اسم رمز اندروید 14 انتخاب کرده است.

نظر شما پیرامون اسم رمز کیک وارونه برای نسخه 14 از سیستم‌عامل اندروید چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی