حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت ارتباط ماهواره ای اپل جان دو نفر را در کانادا نجات داد!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

قابلیت ارتباط ماهواره ای و سیستم هشدار اضطراری اپل، مدتی است که در اختیار کاربران قرار گرفته. این ویژگی تا کنون جان چندین نفر را نجات داده است. چندی پیش نیز دو زن در کانادا گم شده و به کمک ویژگی هشدار SOS اپل که از طریق ارتباط ماهواره ای کار می‌کند، از مرگ نجات یافتند. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این واقعه بپردازیم.

قابلیت ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۴ اپل جان دو زن را نجات داد

اخیراً گزارش شده است که دو زن پس از بازدید از آلبرتا در حال بازگشت به خانه بودند که در نزدیکی مک براید، روستای کوچکی در بریتیش کلمبیا کانادا، گم شدند. متأسفانه در حین تلاش برای یافتن راه بازگشت، آن ها دچار سانحه رانندگی شده و در منطقه ای بدون دریافت آنتن تلفن همراه گیر افتادند. آن ها وارد یک راه فرعی شده و ۲۰ کیلومتر به راه خود ادامه دادند. اما ناگهان با یک دیوار بزرگ برفی روبرو شده و متوجه شدند که جاده به خوبی برف روبی نشده است.

همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، این دو زن در وضعیت نسبتاً ناامیدکننده ای قرار داشتند. خوشبختانه یکی از این خانم‌ ها آیفون ۱۴ داشت و فکر کرد که از قابلیت جدید ارتباط ماهواره ای اپل استفاده کند. آنها با استفاده از آیفون ۱۴ توانستند موقعیت مکانی خود را به مرکز تماس اپل ارسال کنند. اپل سپس با شماره تلفن خدمات اضطراری «۹۱۱» تماس گرفته و اطلاعات لازم را ارسال کرده است. تیم های امدادی به سرعت این دو نفر را پیدا کرده و ماشین آن ها را از برف بیرون کشیدند و به آن ها کمک کردند تا به سوی بزرگراه حرکت کنند. دوایت یوچیم، یکی از مدیران ارشد سازمان جستجو و نجات بریتیش کلمبیا، گفت که این «اولین استفاده» از ویژگی جدید ارتباط ماهواره ای اپل در بریتیش کلمبیا است.

وی در ادامه اشاره کرد:« در منطقه ای که این حادثه رخ داد هیچ سرویس تلفن همراهی وجود نداشت. یکی از خانم ها اما آیفون جدید خود را برداشت و از قابلیت SOS استفاده کرد. تا آنجا که من می‌دانم، این مورد اولین استفاده از سیستم هشدار اضطراری اپل در بریتیش کلمبیا است.» اگر این ویژگی کار نمی‌کرد احتمالا خانواده آن ها به نیرو های امدادی خبر میدادند. و نیروی های امدادی از آخرین جایی که آنان دیده شدند، شروع به جستجو می‌کردند. این جستجو می‌توانست چند صد کیلومتر را شامل شود و زمان زیادی ببرد. یوچیم تخمین می زند که تیم او حدود ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ جستجو در سال انجام می‌دهد. قابلیت SOS اپل از طریق ارتباط ماهواره ای می تواند به میزان قابل توجهی تعداد این جستجو ها را کاهش دهد.

ایلان ماسک از مذاکره امیدوارکننده با اپل پیرامون ارتباط ماهواره ای با استارلینک خبر داد

نظر شما درباره این ویژگی‌ تلفن های هوشمند اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی