حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیست کشورهای جدید که ارتباط ماهواره ای اپل آیفون ۱۴ در آن‌ها ممکن شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای شرایط اضطراری آیفون ۱۴ اپل در ابتدای عرضه بسیار محدود بود. این سرویس در لحظه رونمایی از iPhone 14 فقط در امریکا و کانادا در دسترس بود. سپس ۴ کشور شامل برتانیا، آلمان، فرانسه و ایرلند تحت پوشش آن قرار گرفتند. حالا و همزمان با رونمایی از رنگ زرد آیفون ۱۴ لیست کشورهای جدید با پوشش ارتباط ماهواره‌ای اضطراری اپل هم منتشر شده است.

ارتباط ماهواره ای اپل آیفون ۱۴

در حال حاضر با اضافه شدن ۶ کشور جدید به لیست کشورهای تحت پوشش سرویس اضطراری ارتباط ماهواره iPhone 14 اپل، مجموعه کشورهای تحت پوشش به ۱۲ عدد می‌رسد.

لیست کشورهای جدید شامل موارد زیر است:

  1. ۱- اتریش
  2. ۲- بلژیک
  3. ۳- ایتالیا
  4. ۴- لوکزامبورگ
  5. ۵- هلند
  6. ۶- پرتغال

و کشورهایی که از قبل این پوشش را داشتند:

  1. ۷- ایالات متحده امریکا
  2. ۸- کانادا
  3. ۹- فرانسه
  4. ۱۰- آلمان
  5. ۱۱- بریتانیا
  6. ۱۲- ایرلند

اتصال ماهواره‌ای آیفون 14 پرو

ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۴ چطور کار می‌کند؟

باید بدانید که تمامی مدل‌های سری آیفون 14 از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. درواقع، این چهار مدل اولین محصولات اپل هستند که فناوری ارتباط ماهواره‌ای را با خود به‌همراه دارند. این شرکت قابلیت مذکور را به‌عنوان یک ویژگی اضطراری تبلیغ می‌کند، بنابراین به‌معنای جایگزینی اتصال معمولی سلولار (مخابراتی) نیست.

ماهواره‌ها دائماً درحال حرکت بوده و در فاصله‌ی زیادی از سطح زمین قرار دارند. این بدان معناست که پیش از شروع ارتباط، ابتدا باید سیگنال ارسال‌شده از سوی یک ماهواره را پیدا کنید. سپس آیفون 14 با استفاده از ترفندهای نرم‌افزاری، شما را راهنمایی می‌کند تا دستگاه را در جهت درست قرار دهید تا زمانی که اتصال ماهواره‌ای برقرار شود. اپل خاطرنشان می‌کند که این ویژگی فقط در فضای باز با «منظره واضح از آسمان» کار می‌کند.

ویژگی ارتباط ماهواره ای آیفون 14 چیست و چگونه کار می‌کند؟

هنگامی‌که آیفون شما به ماهواره وصل شد، زمانی که هیچ پوشش سیگنال سلولاری از سوی اپراتور شما وجود ندارد، می‌توانید با خدمات اضطراری تماس بگیرید. همچنین می‌توان از اتصال ماهواره‌ای برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود با دوستان و خانواده ازطریق Find My استفاده کرد.

ازآنجایی‌که برقراری ارتباط با ماهواره‌ها مدتی طول می‌کشد، آیفون درحین جستجوی سیگنال از کاربران چند سؤال می‌پرسد. این موارد شامل سؤالاتی مانند “مورد اورژانسی چیست؟”، “چه کسی به کمک نیاز دارد؟” و “آیا کسی آسیب دیده است؟” می‌باشند. سپس، آیفون به‌طور خودکار یک پیام متنی با تمام این جزئیات را به ایستگاه امدادرسانی محلی ارسال می‌کند.

اپل می‌گوید که یک الگوریتم فشرده‌سازی ایجاد کرده است که پیام‌های متنی را سه برابر کوچک‌تر می‌کند تا ارتباط را سریع‌تر کند، زیرا پهنای باند در مقایسه با شبکه‌های سلولار بسیار کم است.

اتصال ماهواره‌ای همچنین به‌طور پیش‌فرض با Crash Detection یکپارچه شده است؛ ویژگی جدید آیفون 14 که از حسگرهای حرکتی برای تشخیص تصادف اتومبیل و تماس خودکار با خدمات اضطراری استفاده می‌کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید چه زمانی این قابلیت در تمام بازارها ارائه شود؟ آنطور که وعده داده شده، در ۲ سال ابتدایی این سرویس رایگان است و سپس هزینه استفاده از آن اعلام می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)