حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده رایگان از ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ یکسال دیگر تمدید شد

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

قابلیت “ارتباط ماهواره ای در شرایط اضطراری” توسط اپل و از سری آیفون ۱۴ به این سو ارائه شد. این قابلیت تاکنون جان چند نفر را نجان داده است. قرار بود که استفاده از آن برای ۲ سال اول از زمان ارایه این قابلیت رایگان باشد. هر چند هنوز این مدت ۲ ساله هنوز تمام نشده اما حالا به صورت رسمی اعلام می‌شود که استفاده رایگان از ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ یکسال دیگر تمدید شد.

استفاده رایگان از ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴

سری آیفون 14 از ارتباط ماهواره ای در شرایط اضطراری پشتیبانی می کند. همانطور که از نام این قابلیت پیداست، فقط برای مواقع اضطراری قابل استفاده است. مثلا یکی از شروط استفاده از آن، نداشتن پوشش مخابراتی است و دیگری این است که باید نمای واضحی به سمت آسمان داشته باشید.

قابلیت مذکور در حال حاضر فقط در بازارهای منتخب موجود است. کشورهایی که تحت پوشش این سرویس هستند عبارت‌انداز:

  1. ۱- اتریش
  2. ۲- بلژیک
  3. ۳- ایتالیا
  4. ۴- لوکزامبورگ
  5. ۵- هلند
  6. ۶- پرتغال
  7. ۷- ایالات متحده امریکا
  8. ۸- کانادا
  9. ۹- فرانسه
  10. ۱۰- آلمان
  11. ۱۱- بریتانیا
  12. ۱۲- ایرلند
  13. ۱۳- استرالیا
  14. ۱۴- اسپانیا
  15. ۱۵- سوئیس
  16. ۱۶- نیوزلند
ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴

ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴

اپل قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در شرایط اضطراری را به مدت ۲ سال برای خریداران آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ به رایگان عرضه می‌کند. البته خبر رسیده که اپل می‌خواهد یک سال سرویس رایگان دیگر را به کاربران آیفون ۱۴ عرضه کند. در حالی که امیدوارم هرگز مجبور نباشیم از این ویژگی استفاده کنیم، اما باز هم این خبر شگفت انگیز است.

این یک سال ارتباط رایگان برای هر کاربر آیفون 14 که موبایل خود را قبل از ساعت 12:00 تاریخ 15 نوامبر 2023 فعال کرده باشد، در دسترس خواهد بود.

برای استفاده از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای از طریق ماهواره، به یک گوشی از سری iPhone 14 یا iPhone 15 نیاز دارید که آپدیت iOS 16.1 یا بالاتر داشته باشند. همچنین طبیعتا باید در محدوده پوشش این سرویس قرار داشته باشید. توصیه می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این سرویس مطلب زیر را بخوانید:

ویژگی ارتباط ماهواره ای آیفون 14 چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

برپایه همین پلتفرم، سرویس جدید Roadside Assistance که بخشی از به‌روزرسانی iOS 17 است، به کاربران امریکایی آیفون اجازه می‌دهد در صورت بروز مشکل در خودرو و زمانی که خارج از پوشش شبکه هستند، از طریق ارتباط ماهواره‌ای درخواست کمک کنند.

به این ترتیب هنوز مشخص نیست که اپل می‌خواهد برای اشتراک سرویس ارتباط ماهواره‌ای در شرایط اضطراری چه هزینه‌ای را اعلام کند. شما فکر می‌کنید چه هزینه‌ای برای آن منطقی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)