حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایلان ماسک از مذاکره امیدوارکننده با اپل پیرامون ارتباط ماهواره ای با استارلینک خبر داد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

با رونمایی از مدل‌های جدید iPhone 14، اپل یک ویژگی SOS اضطراری جدید ازطریق ماهواره را معرفی کرد که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا در مناطق خارج از شبکه حتی زمانی که اتصال سلولار یا وای‌فای در دسترس نیست، کمک اضطراری دریافت کنند. اپل درحال‌حاضر از ماهواره‌های Globalstar برای این قابلیت استفاده می‌کند؛ اما ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس و تسلا، امروز ادعا کرد که شرکت او «مذاکرات امیدوارکننده‌ای با اپل درباره ارتباط ماهواره ای آیفون 14 با استارلینک» داشته است.

مذاکره ایلان ماسک با اپل پیرامون ارتباط ماهواره ای

ایلان ماسک به‌تازگی در توییتر بیان کرده است که «تیمی که بر روی آیفون کار می‌کند، فوق‌العاده هوشمند بوده و اگر نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی با سیگنال‌های مبتنی‌بر فضا درمقابل برج‌های سلولار استارلینک تطبیق داده شود، فضا برای ارتباطات آیفون بهترین کار خواهد کرد.»

از طرف دیگر، اپل هیچ اطلاعیه رسمی پیرامون مذاکره با اسپیس ایکس در مورد Starlink منتشر نکرده و هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا این شرکت قصد دارد برای استفاده از فناوری Starlink وارد نوعی مشارکت شود، مطرح نکرده است.

مذاکره ایلان ماسک اپل ارتباط ماهواره ای

مذاکره ایلان ماسک اپل ارتباط ماهواره ای

در واقع، اسپیس‌ایکس و تسلا در ماه آگوست اعلام کردند که برای سرویس جدید “ماهواره به ارتباط سلولار” همکاری می‌کنند که به ماهواره‌های استارلینک نسل دوم در مدار پایین زمین اجازه می‌دهد تا با طیف باند میانی 5G T-Mobile جفت سده و “پوشش تقریباً کامل” در اکثر مناطق در ایالات‌متحده را فراهم کنند.

برخلاف ویژگی ارتباط ماهواره‌ای اپل که به آیفون 14 نیاز دارد، راه‌حل T-Mobile و SpaceX باید با هر مدل گوشی هوشمندی کار کند. این سرویس تا اواخر سال 2023 راه‌اندازی نخواهد شد، بنابراین هنوز جزئیاتی وجود دارد که SpaceX و T-Mobile باید در مورد آن‌ها با یکدیگر کار کنند.

ویژگی ارتباط ماهواره‌ای اپل برای مواقع اضطراری طراحی شده است و از آن برای ارسال پیامک کوتاه به کارکنان اورژانس استفاده می‌شود تا کاربران آیفون در هر کجا که هستند، کمک دریافت کنند. این قابلیت همچنین برای اتصال ماهواره به یک خط، به دید واضحی از آسمان نیاز دارد. طبق اعلام اپل، استفاده از این سرویس برای خریداران آیفون 14 تا دو سال رایگان خواهد بود.

نظر شما پیرامون مذاکره ایلان ماسک با اپل پیرامون ارتباط ماهواره ای خانواده آیفون 14 با ماهواره‌های استارلینک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی