حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرتاب ماهواره توسط SpaceX برای سیستم “درخواست کمک اضطراری با ماهواره” آیفون‌های اپل

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

قابلیت “درخواست کمک با ماهواره” در سری iPhone 14 عرضه شد. این ویژگی که در دسته امکانات امنیتی قرار می‌گیرد، در جهت بهبود گام برمی‌دارد. به همین جهت شاهد پرتاب ماهواره توسط SpaceX برای سیستم “درخواست کمک اضطراری با ماهواره” آیفون‌های اپل هستیم.

بهبود سیستم “درخواست کمک اضطراری با ماهواره” آیفون‌های اپل

همانطور که گفتیم اپل سال گذشته سرویس “درخواست کمک اضطراری با ماهواره” را در سری آیفون 14 خود معرفی کرد. طبیعتا این ویژگی در سری آتی آیفون ۱۵، که قرار است ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ عرضه شوند، در دسترس خواهد بود.

تنها چند روز قبل از عرضه نسل جدید آیفون‌ها، گزارش جدیدی نشان می‌دهد که اپل در تلاش برای بهبود اتصال ماهواره‌ای در آیفون‌های خود است. طبق گزارش‌ها، اپل و شریک ماهواره‌ای آن یعنی Globalstar، در حال همکاری با SpaceX برای پرتاب ماهواره‌های جدیدی هستند که قابلیت درخواست کمک اضطراری با ماهواره را در آیفون‌ها بهبود می‌بخشد.

به عنوان بخشی از این قرارداد، گلوبال استار 64 میلیون دلار به اسپیس ایکس برای پرتاب ماهواره‌های جدید که شبکه ارتباطی این ویژگی را تقویت می کند، پرداخت خواهد کرد. این پرداخت در طول زمان به صورت اقساطی انجام می‌شود. پروسه پرداخت از هم اکنون شروع و تا سال 2025 پایان می یابد، زمانی که قرار است ماهواره ها به فضا پرتاب شوند.

Globalstar

Globalstar

ویژگی Emergency SOS via Satellite به کاربران آیفون اجازه می‌دهد حتی زمانی که در محدوده پوشش شبکه تلفن‌همراه یا وای‌فای نیستند با خدمات اضطراری ارتباط بگیرند.

هنگامی که اپل سری آیفون 14 را عرضه کرد، آنها گفت که ویژگی SOS اضطراری از طریق ماهواره برای ۲ سال اول رایگان خواهد بود. پس از آن، کاربران برای استفاده از آن باید هزینه بپردازند. اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد میزان این کارمزد منتشر نکرده است، اما با تمام هزینه‌هایی که اپل برای بهبود قابلیت اطمینان خود انجام می‌دهد، اکنون منطقی است که فرض کنیم اپل برای استفاده از گزینه SOS هزینه‌ای دریافت خواهد کرد.

علاوه بر این، گلوبال استار موافقت کرده است که 85 درصد از ظرفیت شبکه فعلی و آینده خود را به آیفون های اپل اختصاص دهد. آنها همچنین تمامی پرسنل، نرم افزارها، سیستم های ماهواره ای و موارد دیگر را با حفظ کیفیت و استانداردهای پوشش جغرافیایی ارائه و نگهداری خواهند کرد.

این اولین بار نیست که این دو شرکت با هم کار می کنند. در سال 2022 اپل 450 میلیون دلار برای توسعه زیرساخت های حیاتی این ویژگی سرمایه گذاری کرد. اکثر این بودجه به Globalstar اختصاص یافت. سال گذشته این شرکت تجهیزات ماهواره ای به ارزش 327 میلیون دلار را از یک شرکت کانادایی خریداری کرد. اپل به Globalstar مبلغ 252 میلیون دلار برای کمک به این خرید وام داد.

قابلیت درخواست کمک اضطراری از طریق ماهواره در آیفون‌های اپل در این کشورها در دسترس است:

  1. ۱- ایالات متحده
  2. ۲- کانادا
  3. ۳- فرانسه
  4. ۴- آلمان
  5. ۵- ایرلند
  6. ۶- بریتانیا
  7. ۷- اتریش
  8. ۸- بلژیک
  9. ۹- ایتالیا
  10. ۱۰- لوکزامبورگ
  11. ۱۱- هلند
  12. ۱۲- استرالیا
  13. ۱۳- نیوزیلند
  14. ۱۴- پرتغال

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید اپل به جز بهبود پوشش این قابلیت، به پیشرفت آن امکان ارائه ارتباط دو طرفه یا امکان ارتباط صوتی و دیتا هم فکر می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)