حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ بازده تولید تراشه 3 نانومتری GAA خود را به “سطح عالی” می‌رساند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

یکی از مقامات سامسونگ اخیرا بیان کرده است که فرآیند تولید تراشه 3 نانومتری GAA سازنده کره‌ای به “سطح عالی” بازده تولید رسیده است. پیش از این، جایی که گفته می‌شد نرخ بازدهی تراشه‌های TSMC به 80 درصد نیز می‌رسد، سامسونگ در بازده ناامیدکننده 10 درصد قرار داشت. با این پیشرفت جدید اما، کوالکام و مدیاتک ممکن است علاقه خود را به توسعه چیپست‌های خود با فرآیند سامسونگ نشان دهند.

بازده تولید تراشه 3 نانومتری سامسونگ

پیش از این و طبق گزارش‌ها، کوالکام مطمئن نبود که می‌خواهد اسنپدراگون 8 نسل 3 آینده را با فرآیند 3 نانومتری به‌دلیل هزینه بالای ویفرها تولید کند یا خیر. این تصمیم زمانی که اپل A17 Bionic خود را برای آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا معرفی می‌کند، برای این شرکت یک مزیت بزرگ نسبت‌به رقبای اندرویدی خواهد بود. طبق گزارش The Korea Economic Daily، سامسونگ با فرآیند 3 نانومتری GAA خود بازدهی بهبودیافته‌ای را تجربه می‌کند که تنها می‌تواند به این معنی باشد که کوالکام و مدیاتک ممکن است اعتماد خود را به تصمیم خود برای تولید انبوه چیپست پیشرفته با فرآیند غول کره‌ای بازیابی کنند.

بااین‌حال، سامسونگ همچنان باید فاصله نرخ بازدهی خود را با TSMC کمتر کند تا بتواند سفارش‌ها را دریافت کند، زیرا کوالکام می‌خواهد یک رویکرد منبع دوگانه را اتخاذ کند تا هزینه‌های ویفر خود را برای اسنپدراگون 8 نسل 3 کاهش دهد. این تنها درصورتی محقق می‌شود که TSMC و سامسونگ هر دو نرخ بازدهی تقریبا مشابهی داشته باشند، در غیر این صورت، کوالکام چاره‌ای جز این نخواهد داشت که برای اکثر سفارش‌ها به شریک تایوانی خود پایبند باشد و این تنها به‌معنای هزینه بالاتر ویفر برای شرکت مستقر در سن دیگو خواهد بود.

بازده تولید تراشه 3 نانومتری سامسونگ

بازده تولید تراشه 3 نانومتری سامسونگ

با بهبود عملکرد، یکی از مقامات سامسونگ گفته است که این شرکت درحال توسعه نسل دوم فرآیند 3 نانومتری GAA خود بدون تأخیر است. اگرچه هیچ تأییدی در مورد زمان ارائه این تراشه‌ها به مشتریان مربوطه داده نشده، اما به‌احتمال‌زیاد سامسونگ تولید انبوه را در سال 2024 آغاز خواهد کرد. درحال‌حاضر، طبق آمار سپتامبر 2022، سامسونگ 16.4 درصد از سهم بازار تراشه جهان را در اختیار دارد و TSMC با 53.4 درصد سهم بازار، بر این بخش تسلط دارد.

می‌توان تصور کرد که سامسونگ در شرایط کنونی تهدیدی برای تسلط TSMC نخواهد بود، بنابراین حداقل درحال‌حاضر، می‌تواند بازده 3 نانومتری GAA خود را برای تسهیل شرکت‌هایی مانند کوالکام و مدیاتک بیش از پیش بهبود بخشد.

نظر شما درباره بازده تولید تراشه 3 نانومتری سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی