حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه ۳ نانومتری اپل A17 یکی از وسوسه‌های اصلی خرید آیفون ۱۵ پرو خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات

هر دستگاه باید چندین وسوسه اصلی برای خرید ایجاد کند. خیلی از برندها روی دوربین یا طراحی و حتی سرعت شارژ کار می‌کنند. آنطور که گزارش‌ها می‌گویند، تراشه ۳ نانومتری اپل A17 یکی از وسوسه‌های اصلی خرید آیفون ۱۵ پرو خواهد بود.

تراشه ۳ نانومتری اپل A17

گزارش‌ها از تایوان نشان می‌دهد که اپل انتظار دارد در تراشه ۳ نانومتری A17 تا ۳۵ درصد بهره‌وری انرژی را بهبود دهد. تراشه‌ساز قراردادی تایوانی TSMC این تراشه را براساس فناوری ۳ نانومتری FinFet ساخته شده است

منابع داخلی عنوان کردند که این یک ویژگی کلیدی خواهد بود و همراه با دوربین جدید و پورت شارژ USB-C وسوسه به روزکردن مدل‌های قدیمی را افزاش می‌دهد.

طبق گزارش دیجی‌تایمز اپل کل ظرفیت اولین تولید تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC را خریداری کرده است. به این صورت اپل تنها برند سازنده گوشی‌های هوشمند است که در سال ۲۰۲۳ چنین سفارشی ثبت کرده است.

کوالکام و مدیاتک فعلا محصولات ۳ نانومتری خود را توسعه نخواهند داد. مدیاتک می‌گوید هزینه های تولید بالا است. در حالی که کوالکام در حال عقب نشینی و ارزیابی وضعیت است.

با این حال سامسونگ در حال حاضر روی فناوری تراشه ۳ نانومتری خود هزینه زیادی کرده است.

انتظار می رود اپل از A17 Bionic برای آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس استفاده کند. این گوشی ها با طراحی تازه، دوربین پریسکوپ و دکمه های صدا و پاور غیربرجسته عرضه می شوند.

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس احتمالاً به تراشه A16 Bionic قانع باشند، تراشه‌ای که در آیفون ۱۴ پرو و پورمکس استفاده می‌شود.

نظر شما چیست؟ تراشه ۳ نانومتری اپل A17 برای شما وسوسه‌ای برای خرید خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

بازهم قدرت برتر خواهد بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)