حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام تولید اسنپدراگون 8 نسل 3 را تا حد زیادی به TSMC واگذار می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات

تراشه پرچمدار نسل آینده کوالکام برای گوشی‌های هوشمند با نام احتمالی اسنپدراگون 8 نسل 3 می‌تواند توسط هر دو شرکت TSMC و سامسونگ تولید شود و کوالکام به‌دنبال کاهش هزینه‌های تولید با اضافه کردن هر دو غول تراشه‌ساز است. بااین‌حال، طبق یک گزارش جدید، ممکن است TSMC اکثر سفارش‌های تراشه را از کوالکام دریافت کند و مزیت آن نرخ بازده 80 درصدی فرآیند 3 نانومتری این شرکت تایوانی است.

تولید اسنپدراگون 8 نسل 3

درحالی‌که TSMC اخیرا در یک اعلامیه از امکانات کارخانه Fab 18 خود رونمایی کرده است که وظیفه‌ی تولید تراشه‌های 3 نانومتری را برعهده دارد، گزارش منتشرشده توسط Business Next بیان می‌کند که طبق گفته کارشناسان متخصص در مطالعه نیمه‌هادی‌ها، نرخ بازده 3 نانومتری فعلی حدود 60 تا 70 درصد تخمین زده می‌شود و در برخی موارد حتی بیش از 70 درصد است. همچنین یک تحلیلگر ناشناس صنعت بر این باور است که نرخ بازده 3 نانومتری فعلی TSMC بین 75 تا 80 درصد می‌باشد که کاملا قابل‌توجه است.

این آمار به‌تنهایی نشان می‌دهد که هم اپل و هم کوالکام ممکن است با مشکل تأمین تراشه A17 Bionic و Snapdragon 8 Gen 3 خود مواجه نشوند که طبق گزارش‌ها، هر دو در فرآیند تولید 3 نانومتری طراحی خواهند شد. در مورد سامسونگ، سازنده کره‌ای ممکن است اولین کسی باشد که فرآیند 3 نانومتری GAA خود را معرفی کرده و به تولید انبوه رسانده است، اما قبلاً گزارش داده بودیم که این شرکت بازدهی وحشتناکی را تجربه می‌کند که تنها 20 درصد است.

تولید اسنپدراگون 8 نسل 3

تولید اسنپدراگون 8 نسل 3

پیش از این گزارش شده بود که سامسونگ با همکاری شرکت آمریکایی Silicon Frontline Technology شاهد بهبودهایی بوده است، اما اگر به جایگزینی رقابتی برای نرخ بازده بالای TSMC تبدیل نشود، این احتمال وجود دارد که اکثر سفارش‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 را از دست بدهد. پیش از این، افراد مطلع به برنامه‌های سامسونگ معتقد بودند که بازده ویفر این شرکت تنها 10 درصد است.

با توجه به هزینه‌ها و پیچیدگی‌های اضافه‌شده با تولید ویفر در این فرآیند تولید، کوالکام ممکن است مجبور شود برای هر ویفر هزینه‌ی بیشتر بپردازد که به این معنی است که شروع به دریافت هزینه‌ی بیشتری از شرکای تولیدکننده گوشی هوشمند خود خواهد کرد. در این صورت، انتظار داشته باشید که اسنپدراگون 8 نسل 3 کمی گران‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 2 باشد که ممکن است قیمت پرچمداران اندرویدی 2024 را افزایش دهد.

نظر شما درباره تولید بخش عمده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 توسط TSMC چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی