حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک اولین تراشه 3 نانومتری Dimensity خود با فناوری TSMC را توسعه داد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

مدیاتک به‌تازگی اولین تراشه Dimensity خود را که با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC توسعه یافته، معرفی کرده است. تولید انبوه این چیپست از سال آینده آغاز خواهد شد و برای استفاده در دستگاه‌های هوشمند از نیمه دوم سال 2024 برنامه‌ریزی شده است.

اولین تراشه 3 نانومتری Dimensity مدیاتک

فرآیند 3 نانومتری TSMC مزایای قابل‌توجهی را در مقایسه با نسل قبلی 5 نانومتری ارائه می‌دهد. این فرآیند، حدود 60 درصد افزایش در چگالی منطقی را ارائه می‌دهد و 18 درصد افزایش سرعت در توان ثابت یا کاهش 32 درصدی مصرف انرژی را با همان عملکرد ارائه می‌دهد. این فناوری محاسبات با کارایی بالا و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه را هدف قرار داده و هدف آن افزایش عملکرد، بهره‌وری انرژی و بازده است.

مدیاتک قصد دارد این تراشه را در دستگاه‌های مختلف مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و وسایل نقلیه هوشمند استفاده کند. این حرکت استراتژیک مدیاتک را در خط مقدم تولید تراشه قرار می‌دهد، زیرا رقابت صنعتی برای پذیرش فرآیند 3 نانومتری درحال تشدید شدن است.

اولین تراشه 3 نانومتری Dimensity مدیاتک

اولین تراشه 3 نانومتری Dimensity مدیاتک

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که اپل ممکن است اولین پذیرنده ظرفیت تولید 3 نانومتری TSMC باشد و احتمالاً از آن برای تراشه A17 آینده خود در سری آیفون 15 پرو استفاده کند. در مقابل، جزئیات دقیق فناوری 3 نانومتری کوالکام درحال‌حاضر مشخص نیست. زمانی که کوالکام سرانجام تراشه 3 نانومتری خود را عرضه کرد، انتظار می‌رود که رقابت این شرکت با مدیاتک بیش از پیش افزایش یابد.

جو چن، مدیرعامل مدیاتک، همکاری با TSMC را به‌دلیل قابلیت‌های تولید استثنایی آن تحسین کرد. وی بیان کرد که این همکاری مدیاتک را قادر می‌سازد تا طراحی پیشرفته خود را در چیپست‌های پرچمدار به‌نمایش بگذارد و هدف آن ارائه راه‌حل‌های باکیفیت به مشتریان جهانی خود و ارتقای تجربه کاربری در بازار پرچمداران است.

چیپست جدید 3 نانومتری سال آینده به‌عنوان عضوی از تراشه‌های پرچمدار سری Dimensity اولین نمایش تجاری خود را خواهد داشت.

نظر شما درباره اولین تراشه 3 نانومتری Dimensity مدیاتک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی