حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال افزایش قیمت آیفون 15 پرو و 15 اولترا برای توجیه ویژگی‌های انحصاری جدید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

گزارش شده است که اپل در مقایسه با مدل‌های امسال، ویژگی‌های انحصاری بیشتری را به آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا ارائه می‌کند. بااین‌حال، شایعات حاکی از آن است که این ارتقاها، با افزایش قیمت همراه خواهند بود و اپل ممکن است میان مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 15 با نسخه‌های پرو و اولترا، فاصله قیمتی بیشتری ایجاد کند. پیش از این‌، گزارش دیگری منتشر شده بود مبنی‌بر اینکه اپل درنظر دارد تا قیمت مدل پایه و پلاس آیفون 15 را کاهش دهد.

افزایش قیمت آیفون 15 پرو و 15 اولترا

شایعه منتشرشده در Weibo از افزایش قیمت آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا خبر می‌دهد. در این شبکه اجتماعی چینی، «Technology window» بیان می‌کند که آیفون 15 و آیفون 15 پلاس دارای جزیره دینامیک و دوربین 48 مگاپیکسلی خواهند بود، اما به‌روزرسانی‌هایی که به آیفون 15 پرو یا آیفون 15 اولترا می‌رسند را بیان نمی‌کند.

خوشبختانه، در گزارش‌های قبلی در مورد این به‌روزرسانی‌ها اطلاعات کاملی منتشر شده است که درنهایت اپل را مجبور به افزایش قیمت‌ها می‌کند. اولاً، شایعه شده است که آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا به‌طور انحصاری با A17 Bionic عرضه می‌شوند که اولین تراشه 3 نانومتری اپل است که توسط TSMC تولید می‌شود. ساخت ویفر 3 نانومتری پرهزینه است و ازآنجایی‌که اپل تنها یک تأمین‌کننده برای این قطعه دارد، باید هزینه آن را پرداخت کند.

افزایش قیمت آیفون 15 پرو و 15 اولترا

افزایش قیمت آیفون 15 پرو و 15 اولترا

در مرحله بعد، آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا ممکن است به بدنه تیتانیومی مجهز شوند، درحالی‌که آیفون 15 و آیفون 15 پلاس کماکان از آلومینیوم و شیشه استفاده می‌کنند. شاسی تیتانیومی باید زیبایی آیفون‌های آینده را بهبود بخشد، اما تولید آن نیز پرهزینه است. به‌غیر از این، آیفون 15 اولترا ممکن است تنها مدل از کل سری باشد که از لنز زوم پریسکوپی بهره می‌برد و اولین باری است که اپل قابلیت‌های بزرگنمایی گسترده‌ای را به آیفون ارائه می‌کند.

سایر ارتقاءها عبارت‌اند از افزایش رم به 8 گیگابایت LPDDR5 و تغییر از پورت Lightning به USB-C، درگاهی که باید از اتصال Thunderbolt نیز پشتیبانی کند. اپل قطعاً در طول ارائه رسمی در مورد این به‌روزرسانی‌ها با جزئیات صحبت خواهد کرد. بااین‌حال، با اضافه شدن ویژگی‌های انحصاری بیشتر، تعجب‌آور نیست که اپل شروع به افزایش بیشتر قیمت‌ها نیز بکند.

نظر شما درباره افزایش قیمت احتمالی iPhone 15 Pro و iPhone 15 Ultra چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی