حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان اختلاف اریکسون و اپل با معامله جدید روی حق اختراع این شرکت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

حق اختراع‌های اریکسون معمولا در زمینه ارتباطات مخابراتی است. در جدیدترین اختلاف نظر بین این ۲ شرکت که پیرامون اتصال 5G بود، به نظر می‌رسد که اپل پذیرفته است با پرداخت حق اختراع اریکسون به اختلاف با این شرکت پایان بدهد. پایان اختلاف اریکسون و اپل با معامله جدید روی حق اختراع این شرکت در حال انجام است.

پایان اختلاف اریکسون و اپل

اپل و اریکسون در حال پایان دادن به اختلافات چند ساله ثبت اختراع هستند که با یک قرارداد حق اختراع جدید بین این دو شرکت آغاز شده است. بر اساس گزارش جدیدی از رویترز، اریکسون اعلام کرد که با اپل به توافقی پیرامون مجوز ثبت اختراع جهانی رسیده است که شامل «مجوزهای متقابل جهانی برای فناوری‌های ضروری استاندارد مخابراتی ثبت شده» می‌شود.

توافق جدید پیرامون حق اختراع اریکسون پس از سال ها اختلافات حقوقی بین اپل و اریکسون به دست آمده است. در سال 2015، اپل از اریکسون به دلیل درخواست حق امتیاز بیش از حد برای فناوری LTE شکایت کرد. در اواخر همان سال، اریکسون و اپل این اختلاف را حل و فصل کردند.

در سال جاری هم اپل و اریکسون از یکدیگر به خاطر حق اختراع و تجهیزات 5G شکایت کردند. این توافق جدید به تمام اختلافات حقوقی مربوط به حق اختراع بین طرفین پایان می دهد.

با توافق جدید، پیش‌بینی سه ماهه چهارم اریکسون برای درآمد حاصل از حقوق مالکیت معنوی (از جمله اپل و دیگران) بین 5.0 تا 5.5 میلیارد کرون (530.3 میلیون دلار – 578.5 میلیون دلار) برآورد می‌شود.

داشتن حقوق اختراع مفید خود یک راه درآمد بزرگ برای شرکت های فناوری است. نظر شما درباره عملکرد اریکسون در این زمینه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)