حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برند Afeela با همکاری سونی و هوندا برای خودورهای برقی مشترک آن ها رونمایی شد: CES 2023

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | CES، خودرو

سونی و هوندا با رونمایی از نام برند خودرویی خود گام بزرگی در مسیر مشترک برای ساخت خودروهای الکتریکی برداشتند. افیلا (Afeela) نام اولین مدل تولیدی این همکاری است و اولین مدل مفهومی را در نمایشگاه CES 2023 روی صحنه دیدیم.

برند Afeela

برند Afeela

برند Afeela

اگر بخواهید بدانید که برند افیلا سونی و هوندا چقدر به بازار و عرضه نهایی نزدیک هستند باید بگویم که قرار است پیش‌سفارش‌ها از نیمه اول سال 2025 آغاز شوند، فروش واقعی تا پایان سال 2025 و تحویل از بهار 2026 برای بازار آمریکای شمالی انجام شود.

یاسوهید میزونو، مدیرعامل سونی هوندا موبیلیت، ادعا کرد که Afeela بر سه مفهوم اصلی تمرکز خواهد کرد:

  1. ۱- خودمختاری (ٰرانندگی خودکار)
  2. ۲- تقویت
  3. ۳- قرابت

این توصیف‌ها بیشتر شبیه به صحبت‌های بخش بازاریابی است و خیلی جزئیات فنی به ما نمی‌دهد. بیاید کمی درباره جزئیات صحبت کنیم.

Afeela brand

Afeela brand

خودروی Afeela به بیش از 45 سنسور و دوربین مجهز خواهد شد و از شاسی دیجیتال اسنپدراگون کوالکام با ظرفیت محاسباتی 800TOPS برای ویژگی‌های کلیدی مانند ADAS (رانندگی خودکار)، بخش سرگرمی و تله‌ماتیک (ارتباط بین خودورهای دیگر) استفاده خواهد کرد.

سونی می گوید Afeela دارای چیزی است که آن را یک “نوار رسانه ای” یا “media bar” می نامد. این “مدیابار” به شما امکان می دهد با ماشین‌ها و افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. به نظر می رسد منظور سونی نوعی صفحه نمایش باشد، اما ما مطمئن نیستیم که چقدر پیشرفته خواهد بود.

در سمت رانندگی خودکار، برند Afeela قصد دارد سطح 3 را تحت شرایط محدود و سطح 2+ را در اکثر سناریوها از جمله محیط های شهری ارائه دهد.

سونی همچنین متعهد شده است که یک HMI کاملاً جدید با رابط کاربری عالی و مجموعه‌ای از ویژگی‌های بی‌سابقه ارائه دهد. حتی برای بخش سرگرمی با Epic Games همکاری کرده است، اما ما هنوز نمی‌دانیم که این همکاری با استودیو بازی سازی چه خواهد کرد. نشانه‌های قوی وجود دارد که خدمات اشتراکی بخش عمده‌ای از نرم‌افزار خواهد بود. این نشان می‌دهد برای دسترسی به عملکردهای خاص باید هزینه پرداخت کنید.

یکی از ایده‌هایی که برای خودروی هوندا-سونی مطرح شده است، ادغام پلی استیشن 5 برای بخش بازی و سرگرمی است. با این حال، در این مرحله هیچ تایید یا تکذیبی را برای آن دریافت نکرده‌ایم. این عدم بازخورد نشان می‌دهد این شرکت همچنان در حال ارزیابی گزینه‌های خود است.

سونی به شکل ویژه، وسایل نقلیه الکتریکی را به عنوان یک پلت‌فرم کلیدی برای توسعه و عرضه محصولات الکترونیکی و سرگرمی آینده خود می بیند. با این حال، نمی خواهد به سادگی سخت افزار و نرم افزار خود را کاملا روی یک خودرو ارائه دهد.

هوندا همچنین در حال کار بر روی خط خودروهای الکتریکی (EV) خود است که با Prologue شروع می شود که با مشارکت جنرال موتورز توسعه می یابد. هوندا پرولوگ اولین خودروی الکتریکی دوربرد هوندا است که برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده و برای عرضه در سال 2024 برنامه ریزی شده است. این خودرو بخشی از موجی از 30 خودروی هیبریدی خواهد بود که هوندا قصد دارد تا پایان دهه به بازار عرضه کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که افیلا موفق خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

ببینیم سونی و هوندا چیکار می کنن برای خودروهای برقی

قیافه‌ش که خوشگله

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)