حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه A17 آیفون 15 با بهبود 35 درصدی مصرف انرژی همراه خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

تراشه A17 Bionic برای مدل‌های پرو آیفون 15 سال آینده به‌لطف استفاده از فرایند تولید جدید 3 نانومتری، می‌تواند 35 درصد کارآمدتر از پردازنده‌های فعلی آیفون باشد.

بهره‌وری بالا در تراشه A17 آیفون 15

انتظار می‌رود اپل از فرایند تولید کوچک‌تر 3 نانومتری برای تراشه آیفون 2023 که قرار است A17 Bionic نام گیرد، استفاده کند. تراشه فعلی A16 Bionic از فرایند 4 نانومتری TSMC استفاده می‌کند که کارایی و عملکرد بهتری را در مقایسه با تراشه A15 Bionic بر اساس فرایند 5 نانومتری سال قبل ارائه می‌کند.

تولید انبوه فرایند 3 نانومتری TSMC این هفته آغاز شد و بلومبرگ به‌نقل از رئیس TSMC، مارک لئو، می‌گوید که فرایند جدیدتر به 35 درصد انرژی کمتر نیاز دارد و همچنین عملکرد بهتری نسبت به فرایند 5 نانومتری قبلی ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود اپل بزرگ‌ترین مشتری TSMC در فرایند 3 نانومتری باشد و طبق گزارش‌ها از آن برای تراشه‌های M2 Pro ،M2‌ Max و A17 Bionic در iPhone 15 Pro استفاده می‌کند.

هفته گذشته، گزارشی چالش‌های جدیدی را که اپل درهنگام توسعه تراشه A16 Bionic برای آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با آن روبرو بود، آشکار کرد. طبق این گزارش، اپل برنامه‌های جدی‌تری برای بهبود بیشتر پردازنده گرافیکی بر روی تراشه خود داشت و آن را «جهش نسلی» نامید. اپل در ابتدا می‌خواست ردیابی پرتو را برای پردازنده گرافیکی A16 Bionic قرار دهد، اما این برنامه‌ها پس از داغ شدن بیش از حد تراشه شکست خورد و منجر به عمر باتری ضعیف شد. درنهایت، اپل در آخرین لحظه برنامه‌ها را تغییر داد و یک GPU مبتنی‌بر تراشه A15 Bionic سال گذشته را درنظر گرفت.

بهره‌وری بالا در تراشه A17 آیفون 15

بهره‌وری بالا در تراشه A17 آیفون 15

فقدان پردازنده گرافیکی پیشرفته‌تر در تراشه A16 Bionic می‌تواند به این معنی باشد که سال آینده شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجه‌تری با تراشه A17 Bionic در مدل‌های رده‌بالای آیفون 15 خواهیم بود. برای اولین بار با سری آیفون 14، اپل تنها تراشه جدیدتر A16 Bionic را به مدل‌های پیشرفته‌تر پرو داد درحالی‌که مدل‌های پایین‌رده را با تراشه A15 Bionic یک سال گذشته نگه داشت. انتظار می‌رود که همین رویه در سال آینده نیز ادامه پیدا کند و تنها مدل‌های پرو A17 Bionic را دریافت می‌کنند درحالی‌که بقیه مدل‌ها از تراشه A16 Bionic امسال استفاده خواهند کرد.

جزئیات مربوط به آیفون 15 و آیفون 15 پرو رده‌بالاتر و احتمالاً آیفون 15 «Ultra» ناچیز است، اما ما منتظر بهبودهایی در دوربین‌ها هستیم، ازجمله لنز پریسکوپی، گسترش Dynamic Island به همه مدل‌های سری و موارد دیگر.

نظر شما درباره بهره‌وری بالا در تراشه A17 سری آیفون 15 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

با اختلاف وحشتناک اسنپ دراگون را شکست خواهد داد از همین الآن اخبار پیشرفت بسیار زیادش منتشر شده یک ارتقا کامل نسلی خواهد بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی