حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در تمامی مدل‌های آیفون سال 2024 خود از فرآیند 3 نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

اگرچه اپل درنظر دارد تا خانواده Pro و Max از تراشه M2 خود را با استفاده از فرایند 3 نانومتری TSMC در اواخر امسال معرفی کند، اما این فرایند تولید تراشه برای سری آیفون 14 رزرو نشده‌اند. درواقع، طبق آخرین گزارش‌ها، انتظار نمی‌رود که اپل تا سال 2024 به‌طور کامل به معماری 3 نانومتری برای گوشی‌های آیفون خود روی بیاورد.

استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC در مدل‌های آیفون 2024 اپل

گزارش شده است که برای سال 2022، اپل A16 Bionic را معرفی خواهد کرد که گفته می‌شود با معماری 4 نانومتری TSMC به تولید انبوه می‌رسد، اما این تراشه برای تنها در انحصار مدل‌های پرو آیفون 14 خواهد شد. آیفون 14 و آیفون 14 مکس ارزان‌تر قرار است با A15 Bionic سال گذشته ارائه شوند. با توجه به اینکه تولید تراشه‌های مدرن‌تر A16 Bionic با فرایند 4 نانومتری پرهزینه است، اپل تصمیم گرفته تا به‌منظور جلوگیری از افزایش قیمت آیفون 14 استاندارد، آن را با چیپست سال گذشته خود عرضه کند.

به‌طور مشابه، طبق آنچه TrendForce گزارش کرده است، مهاجرت کامل اپل به فرآیند 3 نانومتری TSMC برای سری آیفون 16 در سال 2024 احتمالاً به این معنی است که در خانواده آیفون 15 سال آینده نیز تفاوت‌های عمده‌ای وجود خواهد داشت. مانند خانواده «پرو»، این مدل‌های گران‌قیمت که در سال 2023 وارد بازار می‌شوند احتمالاً دارای A17 Bionic با فرایند 3 نانومتری خواهند بود، درحالی‌که مدل‌های غیر پرو می‌توانند همان A16 Bionic موجود در آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس آینده را داشته باشند.

استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC در مدل‌های آیفون 2024 اپل

استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC در مدل‌های آیفون 2024 اپل

تا سال 2024 TrendForce انتظار دارد اپل به‌طور کامل به معماری 3 نانومتری TSMC روی بیاورد و حتی در این مدت، ممکن است تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. به‌گفته‌ی TSMC، فرآیند 3 نانومتری آن‌ها در انواع مختلفی ارائه خواهد شد که هرکدام یک مدل کمی بهبودیافته است، بنابراین آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس می‌توانند بهترین ویژگی‌های TSMC را داشته باشند، درحالی‌که مدل‌های معمولی آیفون 16 ممکن است نسخه ضعیف‌تر تراشه 3 نانومتری را ارائه کنند.

بااین‌حال، همه‌چیز به این بستگی دارد که آیا TSMC بتواند الزامات عرضه این چیپست‌ها را برآورده کند یا خیر. با توجه به اینکه این سازنده قرار است چندین مشتری داشته باشد که به‌دنبال تراشه‌های نسل بعدی خود هستند، انجام تعداد زیادی سفارش در یک زمان معین برای اپل ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما در آینده خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد. درحال‌حاضر، درابتدا باید منتظر معرفی M2 Pro و M2 Max با فرایند 3 نانومتری در اواخر سال جاری باشیم.

دیدگاه شما درباره‌ی استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC در مدل‌های آیفون 2024 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی