حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویدیوهای افقی تیک تاک تلاش جدید این شرکت برای رقابت با یوتیوب است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

تیک تاک با وجود اینکه پلتفرمی نسبتا نوپاست، اما به خوبی توانسته است جای خود را در میان نوجوانان باز کرده و رقبای قدیمی‌تر خود را به چالش بکشد. اکنون گویا این رقابت وارد مرحله جدیدی شده و ویدیوهای افقی تیک تاک تلاش جدید این شرکت برای رقابت با یوتیوب است. با ترنجی همراه باشید.

ویدیوهای افقی تیک تاک تلاش جدید این شرکت برای رقابت با یوتیوب است

گویا هدف TikTok در دست گرفتن همه چیز است. در حال حاضر این اپلیکیشن برتری بزرگ خود را به پلتفرم برتر ویدیوهای عمودی در اختیار دارد و از قبل شروع به به‌چالش کشیدن دیگر پلتفرم‌ها کرده است. TikTok Now که ساختار داستانی خاص خود را دارد، اکنون به طور کامل از سبک فیلمبرداری افقی استفاده می‌کند. اما دلایل مختلفی برای این موضوع  وجود دارد که رقابت با یوتیوب ساده نخواهد بود.

ویدیوهای افقی تیک تاک حالا توسط این پلتفرم مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا قابلیت جدیدی را با تعداد کمی از کاربران آزمایش کنند. ویدئوها معمولا در فید به صورت عمودی نشان داده می‌شوند، اما اگر با نسبت تصویر افقی گرفته شده باشند، گزینه‌ای برای تبدیل آنها به فرمت افقی در حالت تمام صفحه وجود خواهد داشت. بنابراین تیک تاک می‌خواهد به این شیوه با یوتیوب رقابت کند.

ویدیوهای افقی تیک تاک

با توجه به اینکه TikTok محدودیت زمانی را برای ویدیوهای خود دو برابر کرده و به ۱۰ دقیقه رسانده است، ارائه این قابلیت منطقی است (اگرچه این موضوع اصلا روی سایر پلتفرم‌ها اثری نگذاشته است). بدیهی است که TikTok می‌خواهد از نظر زمان تماشا همچنان برتر باشد، طوری که قبلا از YouTube پیشی گرفته بود و ویدیوهای افقی تیک تاک ممکن است ابزار جدیدی برای دستیابی به این هدف باشد.

اما ویدئوهای توسعه یافته تنها موضوع مورد تمرکز تیک تاک نیستند. یکی از رازهای موفقیت TikTok، علاوه بر الگوریتم خاص و تنظیم شده، مختصر بودن قالب ویدیوی آن است. به لطف محتوای سریع و جذاب و بصری می‌توانید ده‌ها فیلم و تم مختلف را در اختیار داشته باشید. فرمت افقی حالت متفاوت و آرام‌تری دارد و ویدیوهای آن عموما تا ۱۰ دقیقه نیستند و دلیل زیادی وجود ندارد که فکر کنیم ویدیوها افقی برتری خاصی داشته باشند.

ویدیوهای Short یوتیوب در تیک تاک و ویدیوهای تیک تاک روی Short یوتیوب نیز موضوع مهم بعدی است. در واقع محتوای بازیافتی نتیجه اجتناب ناپذیر نبرد قالب‌های ویدیویی است. ریلز و شورتس عمدتا از ویدیوهایی تشکیل شده‌اند که مستقیما از TikTok تهیه می‌شوند. اگر این پلتفرم، ویدیوهای افقی را معرفی کند، احتمالا کاربران ویدیوهایی را برای YouTube در TikTok ضبط خواهند کرد. داشتن همه جور قابلیتی در تیک تاک منطقی است( مانند محتوای عمودی و افقی، استوری‌ها و ادغام BeReal). با این حال، عدم علاقه به استوری در TikTok یا IGTV اینستاگرام نشان می‌دهد که اینطور نیست و تقاضای مصرف کنندگان برای برنامه‌های تخصصی و متمرکز بر یک قابلیت خاص هنوز زیاد است.

ویدیوهای افقی تیک تاک

به گفته GizChina، یوتیوب جایی است که تولید کنندگان محتوا می‌توانند از محتوای خود درآمد کسب کنند. وقتی صحبت از پرداختی خالص به ازای هر بازدید به میان می‌آید، یوتیوب از وضعیت مالی بهتری برخوردار است. ارزش پخش تیک تاک در مقایسه با YouTube ناچیز است زیرا الگوریتم ساده‌تر TikTok به وایرال شدن آن کمک می‌کند و نیازی به جابجایی کامل از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر نیست. همچنین سازندگان با میلیون‌ها بازدید در تیک تاک همیشه کمتر از یک آرتیست با تعداد بازدیدهای یکسان در یوتیوب، درآمد کسب می‌کند.

از طریق امکانات مختلفی که TikTok برای ارتباط با پلتفرم‌های دیگر ارائه می‌دهد، سازندگان مطمئنا می‌توانند از آن برای دستیابی به هدف دیگر یعنی به دست آوردن مخاطب در کانال‌های YouTube خود استفاده کنند. این جاه طلبی می‌تواند رقبای TikTok را به ورطه سقوط بکشاند. ارائه نسخه نهایی ویدئوهای افقی هنوز تایید نشده است، اما همه نشانه‌ها حاکی از آن است که به زودی این قابلیت ارائه می‌شود. جاه‌طلبی تیک تاک می‌تواند آن را برای مدتی در صدر نگاه دارد و این پلتفرم را به مجموعه‌ای از برنامه‌های مختلف تبدیل کند که در وهله اول چیزی که باعث محبوبیت آن شده است را از دست می‌دهد، یعنی همان ویدیوهای کوتاه عمودی.

اگر بخواهیم TikTok Now را مورد بحث قرار دهیم و نحوه عملکرد آن را شرح دهیم، باید عملکرد مبتنی بر رشد نمایش محتوای TikTok و آنچه را که این شبکه اجتماعی با قابلیت BeReal ارائه می دهد را بررسی کنیم. در واقع شما مجاز به تهیه یا تغییر این نوع اطلاعات نخواهید بود. در عوض، باید کاری را که در حال حاضر انجام می‌دهید، یعنی محتوایی بدون اضافات خام، نشان دهید.

ویدیوهای افقی تیک تاک

قابلیت BeReal توسط TikTok برای توسعه TikTok Now تقلید شد. BeReal یک شبکه اجتماعی متمرکز بر دعوت است که در آن روزانه یک بار به طور تصادفی از شما دعوت می‌شود تا کاری را که انجام می‌دهید با همه به اشتراک بگذارید و فرصت کوتاهی برای گرفتن عکس از آن داده می‌شود. این یک ایده واقعا جدید است زیرا شما را تشویق می‌کند که از یک لحظه خاص عکس بگیرید و آن را بلافاصله بدون هیچ ویرایشی ارسال کنید (برخلاف به اشتراک گذاری محتوایی که قبل از انتشار آن را ویرایش و آماده کرده‌اید).

به جای اینکه به خود اجازه دهید هر چیزی را که به آن اطمینان دارید یا به طور کامل ارزیابی کرده‌اید منتشر کنید، حالا فقط به سراغ یک واقعیت خود به خود می‌روید. علاوه بر این، همانطور که در دنیای شبکه‌های اجتماعی مرسوم است، وقتی یک شبکه جدید با ایده‌ای نوآورانه برجسته می‌شود، شبکه‌های تثبیت‌ شده آشکارا از آن تقلید می‌کنند تا از موقعیت خود محافظت کنند و از تبدیل شدن آن شبکه جدید به یک رقیب جلوگیری کنند. TikTok Now نیز مسئول این امر بوده است.

محتوای TikTok Now با وجود اینکه یک برنامه مستقل از TikTok است، به طور یکپارچه در شبکه اجتماعی اصلی ادغام می‌شود و صفحه‌ای با محتوای خاص ارائه می‌دهد و سپس شما را به برنامه دیگری هدایت می‌کند. در واقع این ابزاری است برای تشویق شما به مشارکت در این حالت جدید ارتباط در حین استفاده از یک برنامه دیگر. شما می‌توانید پست‌های خود و همچنین دوستان و کاربران خود را در سراسر جهان در TikTok Now نیز مشاهده کنید.

همچنین هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که چه زمانی از شما می‌خواهد در تولید محتوا مشارکت کنید و هنگامی که آن‌ها این کار را انجام دهند، شما فقط فرصت کوتاهی برای انجام این کار خواهید داشت. تنظیمات برنامه به هر کاربر این امکان را می‌دهد که کنترل کند چه کسی می‌تواند TikTok Now خود را مشاهده کند.

ویدیوهای افقی تیک تاک

استفاده از TikTok Now فوق العاده آسان است. هر روز یک بار یادآوری برای نوشتن و ارسال مطالب دریافت خواهید کرد. مهم نیست در چه زمانی از روز اتفاق می‌افتد، شما فقط سه دقیقه فرصت دارید تا محتوا را آپلود کنید. بنابراین باید کاری را که در حال حاضر انجام می‌دهید ثبت نمایید. تنها راه دسترسی به محتوا از طریق دوربین دستگاه تلفن همراه شما است. در حال حاضر نمی‌توانید محتواییرا از گالری گوشی هوشمند خود پست کنید. پس بهتر است عکس یا فیلمی بگیرید و باید آن را بدون تغییرات منتشر کنید زیرا شما نمی توانید عکس‌ها را ادیت ارسال دهید.

دوربین‌های جلو و عقب گوشی هر دو برای ضبط این مناسبت استفاده خواهند شد. به این ترتیب، می‌توانید از دوربین عقب برای ضبط محتوای خود استفاده کنید. در حالی که همزمان با دوربین جلو عکس می‌گیرید تا بتوانید ببینید چه کاری انجام می‌دهید. ای محتوا نمی‌توانند خیلی طولانی باشند زیرا TikTok Now فقط اجازه می‌دهد فیلم‌ها و عکس‌ها ده ثانیه باشند. از تنظیمات برنامه، همچنین می‌توانید افرادی را که می‌توانند این لحظات را مشاهده کنند، انتخاب کنید.

نکته آخر اینکه باید توجه داشته باشید که دو راه برای دسترسی به این محتوا وجود دارد. برای شروع، از همان حساب کاربری استفاده خواهید کرد و یک تب Now در برنامه اصلی TikTok خواهید داشت. با این حال، برای اینکه بتوانید محتوایی را ایجاد کنید، به یک برنامه مستقل نیز نیاز دارید که برای iOS و Android در دسترس باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان