حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیک تاک اولین نرم‌افزاری است که به ۱۰ میلیارد دلار پرداخت درون‌برنامه‌ای در ۱ سال رسید

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | نرم افزار

با تمام تلاشی که اینستاگرام دارد تا بتواند موقعیت خود را حفظ کرده و به جایگاه برتر برسد، اما رقیب چینی خلاق‌تر و پیشروتر است. تیک‌تاک به دلیل ممنوعیت‌های چندوجهی، در ایران خیلی محبوب نشد اما در جهان به شکل عجیبی محبوب است. همچنین بد نیست بدانید که تیک تاک اولین نرم‌افزاری است که به ۱۰ میلیارد دلار پرداخت درون‌برنامه‌ای در ۱ سال رسیده است.

پرداخت درون برنامه‌ای تیک تاک از ۱۰ میلیارد دلار در سال گذشت

بلومبرگ تجزیه و تحلیلی را درباره اپلیکیشن‌ها در سال 2023 منتشر کرد که آمار جالبی دارد. برای مثال نشان می‌دهد افزایش ۱۱ درصدی در درآمد وجود دارد. پلتفرم‌های ویدئویی یکی از دلایل این رشد هستند. در همین حال بازی‌ها در مقیاس سالانه ۲ درصد کاهش دارند.

داده‌ها نشان می‌دهد که TikTok از مرز ۱۰ میلیارد دلار خرید درون برنامه‌ای فراتر رفته و همزمان اولین برنامه‌ای است که به این رکورد می‌رسد. کل هزینه کاربران در این بخش و در سال ۲۰۲۳ برابر ۶۴ میلیارد دلار بوده است.

چنین رکوردی به دلیل سیستم ویژه تیک‌تاک به دست آمده است، سیستمی که به کاربران امکان می‌دهد به تولیدکنندگان محتوا و کاربرانی که لایوهای مختلف منتشر می‌کنند، انعام دهند. محققان این صنعت می‌گویند رسانه اجتماعی متعلق به ByteDance “راز کسب درآمد از طریق تلفن همراه” را کشف کرده است.

در سال 2023 به‌جای افزایش درآمد بازی‌ها، افزایش هزینه پرداخت‌های درون برنامه‌ای را شاهد هستیم. چرا که کاربران هزینه بیشتری برای تماشای استریم، محتوای تولیدشده توسط کاربر و برنامه‌های دوستیابی پرداخت کردند.

با این حال، همچنان بزرگترین محرک درآمد در موبایل “تبلیغات” است. دو سوم درآمد در بخش موبایل مربوط به تبلیغات موبایلی بود که به 362 میلیارد دلار رسید. این 8 درصد بیشتر از سال 2022 است.

تقریبا یک سوم زمان بیداری خود را در موبایل‌هایمان هستیم

این تحلیل همچنین نشان داد که کاربران برای مدت طولانی‌تری در گوشی‌های هوشمند خود هستند. اندونزی با میانگین بیش از 6 ساعت برای هر نفر در روز بالاترین رتبه را در بین کشورها دارد. میانگین در 10 بازار برتر به 5 ساعت استفاده روزانه از برنامه رسید و هزینه کاربران برای اپلیکیشن‌ها نیز 3 درصد افزایش یافت.

بیشترین برنامه‌های دانلود شده Shein و Temu بودند که دومی بیشترین برنامه دانلود شده در 125 بازار بود. در جای دیگر، بخش های سفر و بلیط فروشی شاهد محبوبیت و بیشترین هزینه بودند. براساس این داده‌ها، مجموع پرداخت درون برنامه‌ای برنامه‌های هوش مصنوعی مولد از 10 میلیارد دلار عبور کرده است.

نظر شما درباره رفتار کاربران در استفاده اپلیکیشن‌ها و هزینه‌کرد آن‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)