حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلاش گوگل برای کاهش زمان نصب آپدیت گوشی‌های پیکسل

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، گوگل

در جهت کاهش زمان انتظار نصب آپدیت OTA محصولات پیکسل، گوگل وصله‌های جدیدی را به پروژه منبع باز اندروید یا AOSP اضافه کرده است. طبق گفته متخصصان، این وصله‌ها ۱۰ دقیقه (یا 43 درصد) از زمان مورد نیاز برای نصب به‌روزرسانی OTA به حجم 2.2 گیگابایتی روی پیکسل 6 پرو را کم کردند. همچنین این وصله در جهت کاهش زمان نصب آپدیت گوشی‌های پیکسل، زمان نصب یک به روزرسانی 376 مگابایتی را از 22 دقیقه به 16 دقیقه کاهش دادند که یک کاهش 27 درصدی است.

کاهش زمان نصب آپدیت گوشی‌های پیکسل

گوگل به‌روزرسانی‌های Seamless (بدون مزاحمت یا انجام آپدیت در پس زمینه) را با اندروید 7.0 معرفی کرد، نسخه‌ای از اندروید که که تابستان 2016 منتشر شد. اولین تلفن‌هایی که این به‌روزرسانی را دریافت کردند Nexus 6، Nexus 5X و Nexus 6P بودند. با این حال گوگل هرگز از سازندگان گوشی‌های اندرویدی درخواست نکرد که به‌روزرسانی بدون مزاحمت را در دستگاه‌های خود قرار دهند. مثلا آپدیت بدون مزاحمت احتمالا با آپدیت One UI 6.0 به گوشی‌های سامسونگ اضافه خواهد شد.

رابط کاربری One UI 6.0 قابلیت آپدیت بدون مزاحمت را به گلکسی‌های سامسونگ خواهد آورد

برای بدون مزاحمت نگه داشتن آپدیت، گوشی‌های Pixel گوگل آپدیت OTA را در پس‌زمینه و در پارتیشن غیرفعال حافظه گوشی نصب می‌کنند. در حالی که این انجام می‌شود، پارتیشن فعال همچنان در حال اجرا است و به شما امکان می دهد به استفاده از موبایل خود ادامه دهید، گویی هیچ چیز دیگری در جریان نیست.

پس از اتمام نصب، از کاربران پیکسل خواسته می‌شود تا تلفن‌های خود را راه‌اندازی مجدد یا ری-استارت کنند تا پارتیشن غیرفعال که حالا آپدیت را انجام داده است، با پارتیشن فعال جابه‌جا شود، خیلی سریع و کم معطلی.

با آپدیت اندروید ۱۳ گوگل شروع به استفاده از پارتیشن‌های مجازی A/B کرد تا فضای ذخیره‌سازی اضافی مورد نیاز برای به‌روزرسانی‌های بدون مزاحمت را کاهش دهد. بنا به گزارش‌ها، تقاضا برای فضای ذخیره سازی اضافی چیزی است که سامسونگ را از استفاده از این ویژگی در گوشی های خود دور داشته است. گوشی های دیگری که اندروید 13 دارند، توسط گوگل مجبور شده اند تا به پارتیشن های مجازی A/B مجهز شوند.

در تلاش برای ساده کردن این موضوع، فقط بگوییم که گوگل توانسته اندازه فایل آپدیت مورد استفاده در فرآیند به‌روزرسانی مجازی A/B را 25% تا 40% کاهش دهد.

خلاصه ماجرا این است که مدت زمان نصب آپدیت‌ها در موبایل‌های پیکسل کاهش خواهد یافت و امیدواریم که این پیشرفت به اکثر موبایل‌های دیگر هم برسد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)