حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همگام‌سازی دستگاه‌های اندرویدی به زودی ساده‌تر خواهد شد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | Android

این روزها تعداد کاربران دارای چندین دستگاه اندرویدی رو به رشد است. این‌که بتوان این محصولات را در برخی موارد راحت‌تر همگام یا همان Sync کرد، موضوع مهمی خواهد بود. اگر شما هم چندین محصول اندرویدی دارید، خبر خوب اینکه همگام‌سازی دستگاه‌های اندرویدی به زودی ساده‌تر خواهد شد.

همگام‌سازی دستگاه‌های اندرویدی

به گفته یکی از متخصصان اندروید، گوگل در حال آماده‌سازی یک ویژگی جدید مرتبط با اتصال دستگاه‌های اندرویدی متصل به یک حساب کاربری است، چیزی شبیه ویژگی Continuity موجود در اکوسیستم اپل.

این قابلیت در اکوسیستم اپل به کاربران اجازه می دهد تا زمانی که در یک شبکه هستند، مثلا با استفاده از مک و آی‌پد خود بتوانند از آیفون‌شان تماس بگیرند.

اتصال همه دستگاه‌های اندرویدی شما به یک حساب Google، ویژگی‌هایی مانند قابلیت تماس از تمام دستگاه‌های متصل و اشتراک‌گذاری اینترنت را امکان‌پذیر می‌کند.

حالت اول که توضیح ساده‌ای دارد، مثلا شما یک تبلت وای‌فای اندرویدی دارید و یک موبایل مجهز به همین سیستم‌عامل. اگر هر دو محصول به یک شبکه وای‌فای متصل باشند، می‌توانید از تبلت وای‌فای خود با استفاده از سیم‌کارت داخل موبایل‌تان تماس بگیرید یا تماس را پاسخ دهید.

حالت دوم هم در اکوسیستم سامسونگ وجود دارد و نامش Auto Hotspot است. قابلیتی که مثلا به شما امکان روشن کردن هات‌اسپات موبایل‌تان را از طریق تبلت یا محصول دیگر می‌دهد.

جالب اینجاست که اسکرین شات بالا، می‌بینیم قابلیت Call Switching در گوشی های اندرویدی مختلف کار می کند، در حالی که قابلیت Continuity اپل به شما اجازه نمی دهد از آیفون دیگری تماس بگیرید و محدود به iPad، Mac و MacBook است.

اگرچه گوگل هیچ برنامه‌ای برای عرضه چنین ویژگی اعلام نکرده است اما گفته می‌شود که ویژگی «Link Your Device» در منوی فرعی تنظیمات > Google > دستگاه‌ها و اشتراک‌گذاری (Settings > Google > Devices & Sharing) اضافه می‌شود می‌شود.

نظر شما چیست؟ این قابلیت را کاربردی می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)