حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رابط کاربری One UI 6.0 قابلیت آپدیت بدون مزاحمت را به گلکسی‌های سامسونگ خواهد آورد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، سامسونگ

رابط کاربری One UI 5.0 در آخرین نسخه‌های بتا خود به سر می‌برد و تا پایان پاییز امسال به شمار قابل توجهی از محصولات واجد شرایط خواهد رسید. کم کم وقت آن است که ببینیم برای نسل بعدی این رابط کاربری سفارشی شده سامسونگ روی سیستم عامل اندروید، می توان چه انتظارهایی داشت. برای شروع گفته می شود که رابط کاربری One UI 6.0 قابلیت آپدیت بدون مزاحمت (معادلی برای Seamless Update) را به گلکسی‌های سامسونگ خواهد آورد.

رابط کاربری One UI 6.0 سامسونگ و Seamless Update

طی رویداد SDC 2022 یا همان کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ سال 2022، سامسونگ رابط کاربری One UI 5.0 و ویژگی‌های جدید در بخش‌های Bixby، Samsung Knox، SmartThings و Tizen را به نمایش گذاشت.

پس از این رویداد، یکی از مدیران سامسونگ اطلاعات بیشتری درباره برنامه‌های عرضه One UI 5.0 این شرکت و آنچه که برای نسخه بعدی One UI روی آن کار می‌کند، عنوان کرد.

Hyesoon (Sally) Jeong

Hyesoon (Sally) Jeong

خانم Hyesoon (Sally) Jeong که سمت معاونت در Samsung Electronics و مسئول توسعه One UI را دارد به Android Authority عنوان کرد که این شرکت به دنبال عرضه نسخه پایدار One UI 5.0 برای تقریباً همه گوشی‌های هوشمند پیشرفته خود و تا پایان پاییز ۱۴۰۱ (دقیق‌تر = پایان سال ۲۰۲۲) است.

در حال حاضر، گوشی‌های سامسونگ فاقد ویژگی Seamless Update اندروید هستند، به این معنی که هر زمان که یک به‌روزرسانی عرضه می‌شود، در حین نصب به‌روزرسانی به مدت 10 تا 20 دقیقه از گوشی خود محروم می‌شوید تا فرآیند آپدیت انجام شود. گوگل این مسئله را مدت‌هاست برطرف کرده اما سامسونگ آن را به One UI خود اضافه نکرد.

سالی تایید کرد که سامسونگ در حال کار بر روی Seamless Update برای گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی است. او امیدوار است که این ویژگی به عنوان بخشی از به‌روزرسانی One UI 6.0 در سال آینده عرضه شود.

Seamless Update

Seamless Update

قابلیت Seamless Update در آپدیت اندروید ۷ ارائه شده بود. در آپدیت اندروید 13 گوگل ساخت پارتیشن های مجازی A/B را برای همه شرکت های گوشی های هوشمند اجباری کرد.

بر اساس این ویژگی، هنگامی که یک به‌روزرسانی دانلود می‌شود، در پس‌زمینه و در یک پارتیشن ROM که در حال حاضر استفاده نمی‌شود، نصب می‌شود. هنگامی که تلفن مجدداً راه اندازی می شود، مستقیماً از پارتیشن با جدیدترین سیستم عامل بوت می شود و روند به روز رسانی را بدون مزاحمت و صرف وقت زیاد طی می کند.

آیا One UI کنار می رود و رابط کاربری جدید سامسونگ توسعه خواهد یافت؟

سالی در طول مصاحبه خود با Android Authority در مورد TouchWiz، Samsung Experience و One UI صحبت کرد. وقتی از سالی پرسیده شد که آیا سامسونگ می‌تواند به یک رابط نرم‌افزاری جدید روی بیاورد، گفت:

«فکر می‌کنم One UI اینجاست تا حداقل تا زمانی که من هستم، بماند».

او 25 سال است که با غول فناوری کره جنوبی همکاری می کند.

همچنین او می گوید که رابط کاربری One UI به تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ مجهز به سیستم عامل تایزن و Chromebookهای این شرکت اضافه نخواهد شد.

در حال حاضر، رابط کاربری One UI روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و پوشیدنی‌های سامسونگ اجرا می‌شود. برخی از عناصر طراحی آن نیز در لپ‌تاپ‌های این شرکت که دارای ویندوز ۱۱ هستند استفاده می‌شود.

با این حال، سالی تأیید کرد که One UI به Chromebook و تلویزیون‌های این شرکت کره‌ای نمی‌آید. او همچنین گفت که One UI همچنان با رابط کاربری اندروید موجود متفاوت به نظر می‌رسد، اما شرکت‌ها تا حد امکان از ویژگی‌های یکدیگر استفاده خواهند کرد.

۵ ویژگی برجسته One UI 5.0 سامسونگ (آپدیت اندروید ۱۳)

مدیر اجرایی سامسونگ گفت که این شرکت همکاری بسیار نزدیکی با تیم اندروید گوگل خواهد داشت و نگاه زیادی به اندروید خام دارد. ویژگی‌های چند پنجره‌ای و تم‌های گلکسی آن در چند سال گذشته در اندروید خام گنجانده شده‌اند. این شرکت کره‌ای از زمان عرضه گوشی‌های تاشو خود با گوگل همکاری نزدیک‌تری داشته است.

پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر سامسونگ نیز بخشی از برنامه‌های توجه به محیط زیست آن است

طی سالیان اخیر سامسونگ پشتیبانی به‌روزرسانی نرم‌افزار خود را به‌شدت بهبود بخشیده است. زمانی عملکرد بسیار متوسطی ​​در این بخش داشت، اما در حال حاضر از نظر تعداد به روز رسانی های اصلی که برای گوشی های هوشمند میان رده و رده بالا خود منتشر می کند، حتی بهتر از گوگل است.

مدیر اجرایی این شرکت عنوان کرد که جدا از اعتماد مصرف‌کننده، تعهد جدید سامسونگ به به‌روزرسانی‌ها نیز به شیوه‌های توجه به محیط زیست مرتبط است. اگر مصرف‌کنندگان مدت طولانی‌تری از تلفن‌ها استفاده کنند، زباله‌های حاصل از تعویض گوشی را کاهش می‌دهد و تأثیر منفی سامسونگ بر محیط‌زیست را کاهش می‌دهد.

خانم Hyesoon (Sally) Jeong همچنین عنوان کرد که این شرکت فرآیندهای توسعه و تست نرم‌افزار بسیار کارآمدی دارد و به همین دلیل است که توانسته است به‌روزرسانی‌ها را برای همه گوشی‌های خود به سرعت منتشر کند.

نظر شما درباره عملکرد سامسونگ در زمینه آپدیت اندروید چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)