حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فراگیری نسخه‌های مختلف اندروید منتشر شد: اندروید ۱۱ پرکاربرترین

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | Android

دیروز برای شما در ترنجی نوشتیم که آپدیت iOS 16 روی ۸۱ درصد آیفون‌ها نصب شده است. آن‌جا گفتیم که سیستم عامل اندروید ۱۳ فقط روی ۱۲ درصد از کل محصولات فعال نصب شده است. آن آمار از گوگل و در ماه آوریل (حدودا فروردین ۱۴۰۲) منتشر شده بود. به تازگی آمار فراگیری نسخه‌های مختلف اندروید تا اردیبهشت ۱۴۰۲ (معادل May 2023) منتشر شده و به ما می‌گوید که اندروید ۱۱ پرکاربرترین است.

فراگیری نسخه‌های مختلف اندروید اردیبهشت ۱۴۰۲

در نمودار دایره‌ای زیر مشاهده می‌کنید، جدیدترین نسخه اندروید که برای عموم کاربران در دسترس است یعنی اندروید ۱۳، توانسته روی ۱۴.۷ درصد از دستگاه‌های اندرویدی نصب شود. این آمار تا ۳۰ می ۲۰۲۳ ثبت شده است. این آمار برای ماه قبل آن حدود ۱۲.۱ درصد بود که رشد ۲.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین سهم از بازار را اندروید ۱۱ دارد، سیستم‌عاملی که سال ۲۰۲۰ عرضه شده و روی ۲۳.۱ درصد از دستگاه های اندرویدی حضور دارد.

سهم اندروید ۱۰ که سیستم‌عامل سال ۲۰۱۹ گوگل است برابر ۱۷.۸ درصد اعلام می‌شود.

رتبه سوم به اندروید ۱۲ می‌رسد که روی ۱۶.۳ درصد از دستگاه‌ها نصب شده است.

با افزایش سهم اندروید ۱۳ از بازار، کاهش سهم نسخه‌های قدیمی مانند اندروید ۱۰، ۱۱ و ۱۲ صورت می‌گیرد. با این حال جالب و عجیب است که بدانید سهم محصولات اندرویدی مجهیز به اندروید ۸ در این ماه حدودا ۱.۶ درصد افزایش را ثبت می‌کند! این سیستم عامل ماه گذشته روی ۶.۷ درصد از دستگاه‌ها نصب بود و حالا روی ۸.۳ درصد آن‌ها قرار دارد.

این کاملا عجیب است و شاید به این مسئله اشاره دارد که تعداد زیادی محصول با سیستم‌عامل اندروید ۸ در این ماه فعال شده‌اند.

شما کاربر اندروید هستید؟ چه نسخه‌ای از اندروید را دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)