موسسه Canalys اخیراً نتایج آخرین تحقیقات خود را منتشر کرده است. این شرکت در جدیدترین پژوهش خود به سراغ بررسی آمار فروش فصلی مچ بند های هوشمند در بازار چین رفته است. نتایج نشان میدهد که غول فناوری چینی، یعنی هواوی، با وجود از دست دادن بازار جهانی هنوز هم بر بازار کشور خود تسلط دارد. این کمپانی ۲۴ درصد از سهم بازار مچ بند های هوشمند کشور چین را در اختیار گرفته است.
هواوی پس از تحریم های آمریکا سقوط محسوسی را تجربه کرد. این شرکت در بازار جهانی حرف زیادی برای گفتن ندارد. اما آمار فروش مچ بند های هوشمند کشور چین، نشان دهنده تسلط این کمپانی بر بازار داخلی است. با تمام این اوصاف اما عملکرد سالانه هواوی نشان دهنده پسرفت ۲۷ درصدی این شرکت است. شیائومی از زمان عرضه سری بسیار محبوب Mi Band، بهویژه مدل انقلابی Band 2، به بازیگر قدرتمندی در بازار گجت های پوشیدنی تبدیل شد.
در جایگاه سوم، یک شرکت جدید به نام XTC، که ۱۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، دیده میشود. غول فناوری آمریکا و رهبر بازار جهانی، یعنی اپل، موفق به کسب جایگاه چهارم در بازار چین شده است. اپل ۹ درصد بازار مچ بند های هوشمند چین را در اختیار دارد. اما عملکرد سالانه این شرکت نشان دهنده پیشرفت ۵۳ درصدی است. در انتهای لیست، اوپو با ۴ درصد سهم بازار دیده میشود. اوپو رتبه پنجم را کسب کرده و طبق آمار موسسه Canalys، رشد سالانه این شرکت ۱۲ درصد است.
موسسه Canalys همچنین آمار فروش جهانی را نیز منتشر کرده است. این آمار نشان میدهد که ۴۹ میلیون دستگاه در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ در سراسر جهان به فروش رفته است. این آمار نشان دهنده افزایش ۳.۴ درصدی فروش نسبت به سال گذشته است. اپل با در اختیار داشتن ۲۰ درصد از سهم بازار، صدرنشین این لیست است. این گزارش نشان دهنده الگوی ثابت رشد فروش ساعت های هوشمند و کاهش فروش مچ بند های هوشمند است. پس از آن، سامسونگ با تصاحب ۱۰ درصد بازار در رتبه دوم دیده میشود. و در ادامه به ترتیب شیائومی، کمپانی هندی Noise و هواوی قرار دارند. همانطور که Gizmochina اشاره میکند، هواوی در بازار جهانی با سرعت زیادی در حال سقوط است. با نگاهی به عملکرد سالانه هواوی، میتوان متوجه این موضوع شد.
آمار فروش ساعت هوشمند در فصل سوم 2022: سهم 50 درصدی اپل واچ سری 8
نظر شما چیست؟ تجربه استفاده از مچ بند های کدام شرکت را داشته اید؟