حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل موفق به فروش ۳۸۰ میلیون آیفون طی ده سال در کشور چین شده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

از تولد اولین آیفون حدود ۱۵ سال می‌گذرد. در این مدت، اپل ۳۴ مدل آیفون را روانه بازار کرده است. مانند سایر گوشی های هوشمند، طراحی اولین آیفون عرضه شده در سال ۲۰۰۷ تا آیفون ۱۳ (که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد) تغییرات زیادی داشته است. با نگاهی به آمار متوجه می‌شویم که این غول فناوری آمریکایی موفق به فروش ۳۸۰ میلیون آیفون در کشور چین شده است. این یک دستاورد قابل توجه محسوب می‌شود.

اپل حدود ۵۰ درصد از فروش رویداد ۶.۱۸ چین را به خود اختصاص داده است!

در سال ۲۰۱۱ میلادی، اپل ۱۰.۰۳ میلیون دستگاه را در چین به فروش رساند. در سال ۲۰۱۲، ۲۳.۸۲ میلیون دستگاه فروخته شد و از آن زمان به رشد خود ادامه داده است. اوج موفقیت و فروش آیفون مربوط به سال ۲۰۱۵ با فروش ۵۸.۳۸ میلیون دستگاه است. پس از آن فروش آیفون در کشور چین به آرامی کاهش پیدا کرد و در سال ۲۰۱۹ به ۲۷.۵ میلیون دستگاه رسید. پس از آن اما شاهد اوج‌گیری دوباره فروش آیفون در کشور چین هستیم. به طوری که اپل در سال ۲۰۲۰ موفق به فروش ۳۴.۴ میلیون آیفون و در سال گذشته میلادی نیز موفق به فروش بیش از ۵۰ میلیون آیفون شده است.

آیفون ۶ نزد چینی ها محبوب است

وب‌سایت GizChina بسیار درست اشاره می‌کند که یکی از عوامل افزایش فروش آیفون، مربوط به افزایش قیمت ناگهانی سایر رقباست. در شرایط تورم جهانی، گوشی های پرچمدار اندرویدی یکی پس از دیگری افزایش قیمت داشته اند؛ و به سطح قیمتی گوشی های اپل نزدیک شده اند. بنابراین طبیعیست که مزیت «قیمت رقابتی» برخی تولیدکنندگان اندرویدی از بین رفته و برخی کاربران با مقایسه قیمت ها، به سراغ اپل می‌روند.

با توجه به وضعیت فعلی بازار انتظار می‌رود که سری آیفون ۱۴ نیز فروش خوبی را تجربه کنند. اخیراً فروش آیفون اپل در جشنواره چینی ۶.۱۸ بسیار خوب بوده است. تخمین زده می‌شود که ۱۴ میلیون گوشی هوشمند در طول نمایشگاه تجاری سالانه چین به فروش رفته است. نکته قابل توجه آن است که آیفون های اپل بیش از نیمی از این فروش را به خود اختصاص داده اند (حدود ۷ میلیون فروش). لازم به ذکر است که این کمپانی آمریکایی در سال های گذشته رویداد ۶.۱۸ چین نیز عملکرد خوبی داشته است.

انتظار اپل برای فروش آیفون ۱۴ به دلایل مختلفی بسیار زیاد است

شیائومی پس از اپل در جایگاه دوم قرار دارد و ۳۰ درصد بازار جشنواره را در اختیار گرفته است. البته این برند چینی در سال گذشته ۳۲ درصد را در اختیار داشته و در سال جاری میلادی ۲ درصد کاهش فروش را تجربه کرده است. آنر در سال ۲۰۲۱، حدود ۶ درصد از فروش های رویداد ۶.۱۸ را به خود اختصاص داده بود. سهم این برند اما هم اکنون به ۱۰ درصد رسیده است.

نظر شما چیست؟ به جز عامل «افزایش قیمت پرچمداران اندرویدی» دیگر چه چیزی را دخیل در افزایش میزان فروش Apple می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی