حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش موبایل هوشمند چارک سوم سال ۲۰۲۳ منتشر شد: انتقال سهم بازار نام‌های بزرگ به نام‌های کوچک

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

بررسی آمار فروش فصلی بازار موبایل‌های هوشمند می‌تواند داده‌های جالبی به ما بدهد. برای مثال آمار فروش موبایل هوشمند چارک سوم سال ۲۰۲۳ منتشر شده و می‌بینیم که انتقال سهم بازار نام‌های بزرگ به نام‌های کوچک در حال انجام است.

آمار فروش موبایل هوشمند چارک سوم سال ۲۰۲۳

فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش یافت و نهمین سه ماهه متوالی افت فروش را ثبت کرد. با این وجود، همانطور که توسط تحقیقات موسسه کانترپوینت نشان داده شده، با رشد ۲ درصدی نسبت به سه ماهه قبل، بارقه امیدی وجود داشت.

در رقابت جهانی فروش گوشی‌های هوشمند برای سه ماهه سوم 2023 موقعیت ۵ برند برتر به قرار زیر است:

سامسونگ به عنوان پرفروش‌ترین برند موبایل در بازار جهانی جایگاه خود را تثبیت کرد. این برند کره‌ای یک پنجم فروش کل این سه ماهه را به خود اختصاص داد. استقبال از گوشی‌های تاشوی جدید آن‌ها بسیار متفاوت بود و Flip 5 تقریباً دو برابر برادر بزرگتر خود فروش داشت. مدل‌های سری A سامسونگ نیز بر دسته‌بندی اقتصادی تسلط خوبی داشتند.

اپل همزمان با عرضه آیفون ۱۵ جایگاه دوم را با سهم 16 درصدی از بازار کسب کرد.

برندهای شیائومی، OPPO و vivo رتبه‌های سوم تا پنجم را تصاحب می‌کنند اما نسبت به سال قبلی و مانند دو برند بالا، افت داشته‌اند. آنها تلاش خود را به سمت تحکیم موقعیت خود در بازارهای گسترده چین و هند و در عین حال عقب نشینی از توسعه خارج از چین هدایت کردند.

تا به این‌جای کار هر پنج برند بزرگ و اصلی بازار با افت سهم بازار نسبت به سال قبل مواجه هستند. با این حال برندهای دیگری که در دسته Others قرار دارند، افزایش سهم خوبی را تجربه می‌کنند.

هواوی، آنر و محصولات Transsion Group توانستند سهم بازار را افزایش دهند. رشد هوآوی عمدتاً توسط سری Mate 60 در چین انجام شد، در حالی که موفقیت HONOR ناشی از عملکرد قوی در خارج از چین بود.

برند‌های گروه Transsion نیز رشد خوبی داشتند و از بهبود سهم بازار خاورمیانه و آفریقا (MEA) بهره بردند.

transsion group

transsion group

بهبود فروش در منطقه خاورمیانه و افریقا

منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) به لطف بهبود شاخص های اقتصاد کلان، به عنوان تنها منطقه با رشد سالانه در سه ماهه سوم دیده می‌شود. در مقابل، بازارهای توسعه یافته مانند آمریکای شمالی، اروپای غربی و کره‌جنوبی با کاهش قابل توجهی مواجه شدند. با این حال، انتظار می‌رود که این بازارهای توسعه‌یافته در سه ماهه چهارم با فروش بهتری بازگردند، عمدتاً به دلیل عرضه آیفون.

انتظارات بازار برای سه ماهه چهارم 2023

موسسه Counterpoint پیش بینی می‌کند که فروش موبایل در بازار جهانی بهبود خواهد داشت. عوامل موثر در این چشم انداز مثبت عبارتند از تاثیر کامل سری آیفون 15، فصل جشن در هند، رویداد فروش 11.11 در چین و تبلیغات پایان سال. این موسسه توقف افت سالانه را در سه ماهه چهارم 2023 پیش بینی می کنند.

با این حال، کانترپوینت همچنان افت کلی بازار را برای کل سال 2023 پیش بینی می کند. فروش موبایل در این سال احتمالاً به پایین‌ترین حد خود در یک دهه گذشته می رسد. این تحول به تغییر الگوهای جایگزینی دستگاه، به ویژه در بازارهای توسعه یافته نسبت داده می شود.

همچنین بهبود بازارهای نوظهور و رشد برندهای خارج از پنج رتبه برتر را به عنوان شاخصی از تغییر پویایی و فرصت‌ها در بازار جهانی گوشی های هوشمند برجسته می کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید اسامی ۵ رتبه اول در سال آینده تغییر خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)