حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هک شدن واتس اپ و سرقت اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر این برنامه در جهان

برای متا هک شدن موضوع جدیدی نیست، این شرکت بارها و بارها با چنین اتفاقات تلخی روبرو شده و هر بار نیز حجم زیادی از اطلاعات کاربران به سرقت رفته است. اکنون گویا شاهد هک شدن واتس اپ و سرقت اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر این برنامه در جهان. با ترنجی همراه شوید.

هک شدن واتس اپ

این روزها وضعیت در دفاتر متا اصلا خوب و رضایت بخش نیست. پس از شکست نسبی متاورس به عنوان کسب و کار اصلی این شرکت، میلیاردها دلار سرمایه از دست رفت و تعداد زیادی از کارکنان این شرکت نیز اخراج شدند. اکنون مارک زاکربرگ به عنوان مدیر عامل متا روی واتس اپ و مسنجر به عنوان منبع موفقیت برای سال‌های آینده تمرکز کرده است. مشکل اصلی این است که واتس اپ امروز به دلیل سرقت گسترده اطلاعات کاربران که حدود ۵۰۰ میلیون کاربر این برنامه را در معرض خطر قرار می‌دهد، در کانون توجه قرار گرفته است.

اینطور که پیداست، بیش از ۵۰۰ میلیون شماره واتساپ لو رفته است. بر اساس گزارش‌ها، یک هکر علنا شماره تلفن حدود ۴۸۷ میلیون کاربر واتس‌اپ را از ۸۴ کشور و منطقه در یک فروم خاص فروخته است. از این ۴۸۷ میلیون شماره تلفن همراه، بیش از ۳۲ میلیون آن از ایالات متحده بوده، حدود ۴۵ میلیون آن از مصر، ۵ میلیون از ایتالیا و ۲۹ میلیون نیز از عربستان سعودی است. همچنین ۲۰ میلیون از فرانسه و ترکیه، ۱۰ میلیون از روسیه و بیش از ۱۱ میلیون از کاربران انگلیسی است. برزیل که یکی از بازارهای کلیدی برای متا است، ۸ میلیون کاربر خود را در معرض خطر قرار داده است.

هک شدن واتس اپ

در این هک شدن‌ها و لو رفتن اطلاعات، بحث و جدل‌های زیادی مطرح است. چندی پیش مارک زاکربرگ اعلام کرد که واتس اپ خصوصی‌تر و امن‌تر از iMessage است. در کمتر از یک ماه، این پیام رسان سبز رنگ قربانی یک هک بزرگ اطلاعاتی قرار گرفته است. این برنامه از رمزگذاری سرتاسر برای داده‌های در اندروید و iOS استفاده می‌کند. در همین حال، iMessage هنگام ارسال پیام به دستگاه‌های اندرویدی از پیامک «ناامن» استفاده می‌کند.

به گفته GizChina، با وجود این، رمزگذاری سرتاسر برنامه شکست خورده است. در نتیجه، اطلاعات شماره تلفن تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان در معرض خطر قرار گرفته است. ما منتظریم ببینیم واتس اپ این موضوع را تایید می‌کند و جزئیات بیشتری ارائه می‌دهد یا خیر. در حال حاضر، این شرکت سکوت پیشه کرده است. بر اساس گزارش‌ها، این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

این موضوع آن را یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های پیام رسانی در جهان تبدیل می‌کند و همچنین این بدان معناست که اطلاعات فاش شده شامل شماره تلفن نزدیک به یک چهارم کاربران این پلتفرم است. نظر شما کاربران ترنجی درباره هک شدن واتس اپ و لو رفتن اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر این برنامه در جهان چیست؟ آیا متا می‌تواند با مشکلات امنیتی زیادی که با آن روبرو است، کنار آید؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان