حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بک‌آپ واتس اپ برای کاربران اندرویدی پولی خواهد شد

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان

متاسفانه Whatsapp هنوز برای بک‌آپ اطلاعات کاربران به سرویس‌های شخص ثالث متکی است. برای مثال در اندروید، گوگل درایو این کار را انجام می‌دهد. تاکنون حجم بک‌آپ واتس اپ جز ۱۵ گیگابایت فضای رایگان گوگل درایو محسوب نمی‌شد. با این حال این روند به زودی تغییر خواهد کرد. این یعنی بک‌آپ واتس اپ برای کاربران اندرویدی، در صورتی که از این محدودیت عبور کند پولی خواهد شد.

بک‌آپ واتس اپ

گوگل به مانند هر پلتفرم دیگری در تلاش برای کسب درآمد است. این تلاش‌ها طی سالیان اخیر پررنگ‌تر شده است. مثلا فضای پشتیبان‌گیری نامحدود گوگل فوتو دیگر در دسترس نیست. همچنین شدت درآمد از یوتوب را افزایش داده است. حالا نوبت به سرویس گوگل درایو رسیده و بیشتر از این‌که این مشکل مربوط به گوگل باشد، در حقیقت مربوط به متا (شرکت مادر واتس‌اپ) است.

فضای ذخیره‌سازی نامحدود رایگان Google Drive برای بک‌آپ گرفتن از واتس اپ از ماه آتی میلادی حذف خواهد شد. به صورت دقیق‌تر کاربران واتس‌اپ بتا از دسامبر ۲۰۲۳ و کاربران عمومی آن از اوایل سال ۲۰۲۴ با این شرایط جدید مواجه می‌شوند.

باید صبر کرد و دید که آیا واتس‌اپ این شرایط را تغییر می‌دهد یا خیر؟ مثلا وارد مذاکره با گوگل می‌شود یا خودش دست به کار خواهد شد و فضای لازم را تامین می‌کند. به هر حال این موضوع می‌تواند باعث ریزش کاربران واتس‌اپ یا کندشدن جذب کاربر جدید شود. در همین حال رقبا بیشتر قدرت خواهند گرفت.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که کاربران برای بک‌آپ واتس اپ اقدام به خرید فضای اضافی در گوگل درایو می‌کنند؟ البته از یاد نبرید که می توانید اطلاعات غیرضروری خود را از Whatsapp پاک کنید تا حجم بک‌‌آپ کاهش پیدا کند و نیازی نباشد که فضای اضافی بخرید. در حال حاضر گوگل ۱۵ گیگابایت فضای رایگان به شما می‌دهد که برای همه سرویس‌ها از جمله درایو، فوتو، جی‌میل و غیره استفاده می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)