حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقاضای زیاد برای سری آیفون ۱۴ پرو تولید نمایشگرهای LTPO AMOLED را افزایش می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سامسونگ، نمایشگر

اپل در ساخت آیفون‌های خود، از نمایشگرهای با کیفیت امولد سامسونگ استفاده می‌کند و این موضوع درآمد بسیار زیادی برای شرکای کوپرتینویی‌ها دارد. اخیرا و بر اساس اخبار دریافتی، گویا تقاضای زیاد برای سری آیفون ۱۴ پرو تولید نمایشگرهای LTPO AMOLED را افزایش می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

تقاضای زیاد برای سری آیفون ۱۴ پرو تولید نمایشگرهای LTPO AMOLED را افزایش می‌دهد

دیروز، موسسه Omdia گزارش جدیدی در مورد نمایشگرهای LTPO AMOLED منتشر کرد. به گفته این آژانس، تا پایان سال ۲۰۲۲، استفاده از نمایشگرهای LTPO AMOLED برای گوشی‌های هوشمند نسبت به سال قبل ۹۴ درصد رشد خواهد کرد. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که حجم تولید و عرضه در سال ۲۰۲۳ نرخ رشد سالانه ۲۵ درصدی خود را حفظ خواهد کرد. اگر به یاد بیاورید، بازار نمایشگر گوشی‌های هوشمند در چند وقت اخیر بسیار کساد بوده است.

بنابراین، این عملکرد کاملا چشمگیر است و مانند یک بازگشت بسیار قدرتمندانه در نظر گرفته خواهد شد. این گزارش همچنین اشاره کرده است که در سال ۲۰۲۲، تقاضا برای پنل‌های صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند به ۱.۴۲۵ میلیارد کاهش می‌یابد. این مسئله یک کاهش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. همچنین این موضوع به این معنی است که حجم تولید پنل و نمایشگرهای مخصوص گوشی‌های هوشمند کاهش زیادی خواهد یافت.

تقاضای زیاد برای سری آیفون ۱۴ پرو

با این حال گویا تولید نمایشگر AMOLED LTPO در حال افزایش است. بر اساس گزارش‌های دریافتی، در بازار پنل نمایشگر گوشی‌های هوشمند، انتظار می‌رود تولید و عرضه مدل‌های LTPO-AMOLED در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی افزایش یابد و به ۱۴۸ میلیون برسد که نسبت به سال گذشته ۹۴ درصد افزایش داشته است. با این حال، تولید نمایشگرهای AMOLED (LTPS) به ۴۴۰ میلیون کاهش می‌یابد. این موضوع یک کاهش ۹ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. علاوه بر این، تولید نمایشگرهای TFT LCD، حدود ۸۳۶ میلیون واحد کاهش خواهد یافت که کاهشی ۲۶ درصدی را نسبت به سال قبل بیان می‌کند.

تحلیلگران Omdia ادعا می‌کنند که تقاضای زیاد برای سری آیفون ۱۴ پرو کاملا بر این موضوع تاثیرگذار است. سری آیفون ۱۴ از نمایشگرهای LTPO-AMOLED کم مصرف استفاده می‌کند و عمر باتری بیشتری را ارائه خواهد داد. همچنین، این دستگاه ارزش بیشتری به نمایشگر اضافه می‌کند و با افزایش حجم تولید نمایشگرهای LTPO AMOLED می‌تواند سود سرشاری را عاید سامسونگ نماید.

تقاضای زیاد برای سری آیفون ۱۴ پرو

به گفته خبرگزاری GizChina، در مورد سال ۲۰۲۳، آژانس Omdia انتظار دارد که وضعیت تولید در بازار پنل صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند کمی افزایش یابد. انتظار می‌رود این آمار به ۱.۴۶۲ میلیارد واحد افزایش یابد که نسبت به سال قبل،افزایشی ۳ درصدی را به همراه خواهد داشت. مجموع محموله‌های TFT LCD به ۸۱۶ میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است.

در مجموع انتظار می‌رود حجم تولید نمایشگرهای LTPS AMOLED به ۴۶۰ میلیون دستگاه افزایش یابد که ۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. انتظار می‌رود که فقط تولید نماشگرهای LTPO AMOLED به ۱۸۶ میلیون دستگاه افزایش یابد که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. سری آیفون ۱۴ از چند ماه پیش تاکنون بسیار محبوب بوده است. مدل پرو که از صفحه نمایش LTPO AMOLED استفاده می‌کند حتی از مدل‌های معمولی نیز محبوب‌تر است. از آنجایی که از این مدل‌های پرو، میلیون‌ها دستگاه فروخته شده است، ارزش بازار نمایشگر رو به بهبود گذاشته است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان