حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل ترنسلیت در ایران فیلتر شد: مترجم گوگل دیگر ترجمه نمی کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل

شنبه عجیبی را شروع کرده ایم. پس از فیلترینگ گوگل مپ در ایران حالا نوبت به یکی از سرویس‌های محبوب دیگر این شرکت است. مترجم گوگل یا Google Translate یکی از بسترهای ترجمه آنلاین (و آفلاین) است که تعداد زیادی از کاربران آن را یک ابزار مهم برای خود می دانند. خبر بد این که گوگل ترنسلیت در ایران فیلتر شده و مترجم گوگل دیگر ترجمه نمی کند.

فیلترینگ گوگل ترنسلیت

اگر از بعدازظهر شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ تلاش کرده باشید که به سرویس آنلاین مترجم گوگل مراجعه کنید، احتمالا با خطا مواجه شدید. فیلترشدن Google Translate در ایران روی اکثر ارائه دهنده‌های اینترنت و برای کاربران وب و اپلیکیشن آن اتفاق افتاده است. اگر کاربری در اپلیکیشن موفق به ترجمه می شود، احتمالا بسته ترجمه آفلاین را دانلود کرده است.

فیلترینگ گوگل ترنسلیت

فیلترینگ گوگل ترنسلیت

طبق بررسی های ترنجی روی اپ اندروید و iOS و همچنین نسخه وب در ارائه دهنده اینترنت ثابت مخابرات و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، این سرویس محبوب و پرکاربر گوگل مسدود است.

فیلترینگ گوگل ترنسلیت به عنوان یک سرویس ترجمه و تقریبا بهترین نمونه در زمینه خود، کمی عجیب است. چرا که کاربری آن صرفا ترجمه بوده و ترجمه متن به کسی آسیبی نمی زند. در حالی که جایگزین مناسبی برای این سرویس در دسترس نیست، مسدود بودن آن می تواند به کاربران آسیب بزند.

این سومین سرویس گوگل است که در ۲۴ ساعت اخیر در ایران مسدود می شود. ابتدا عصر جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ شاهد مسدود شدن کلی گوگل پلی استور (فروشگاه نرم افزاری اندروید) در ایران بودیم و سپس ظهر شنبه با مسدودیت سرویس نقشه گوگل یا Google Map مواجه شدیم.

گوگل پلی استور به طور کامل در ایران فیلتر شد

 

گوگل مپ در ایران فیلتر شد

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)