حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل مپ در ایران فیلتر شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، برترین‌های ترنجی، گوگل

سرویس نقشه گوگل یا همان Google Map یکی از اولین نقشه‌های اینترنتی است که اکثر کاربران شناخته‌اند. این سرویس گوگل به صورت پیش فرض روی سیستم عامل اندرویدش نیز نصب است و به عنوان راهنمای اکثر کاربران استفاده می شود. به جز مسیریابی یک بانک اطلاعاتی درباره اطلاعات تماس، نظرات، تصاویر، ساعت کاری، امتیازات و موارد دیگر مکان‌های مختلف است. از ساعاتی قبل کاربران خبر می دهند که گوگل مپ در ایران فیلتر شده است. این اتفاق از حوالی عصر شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ رخ داده است.

فیلترشدن گوگل مپ در ایران

اگر بخواهید نقشه گوگل یا Google Map را روی موبایل خود یا حتی دسکتاپ باز کنید، به جز مناطقی از قبل در حافظه موقت نرم افزار ثبت شده است، موارد دیگری نمایش داده نخواهد شد. همچنین مسیریابی هم ممکن نیست.

در حقیقت بدون داشتن فیلترشکن، با اینترنت ثابت و همراه امکان دسترسی به سرویس نقشه آنلاین گوگل مسدود شده است. در بررسی های ترنجی سرویس نقشه اپل که از Open Street Map استفاده می‌کند در دسترس است. با این حال در نقشه اپل جزئیات اصلا خوب نیست.

گوگل مپ

گوگل مپ

هر چند که در ایران سرویس های نقشه آنلاین بومی داریم و از نقشه آنلاین Open Street Map استفاده می‌کنند و برای مسیریابی هم سرویس های بدی نیستند اما بانک اطلاعات آن ها درباره اماکن اصلا قابل مقایسه با سرویس گوگل نیست.

شما به نقشه گوگل دسترسی دارید؟ توجه داشته باشید که شاید با باز کردن نرم افزار کش قبلی را ببینید. برای مطمئن شدن از دسترسی به نقشه گوگل، به یک شهر دیگر بروید و ببینید اطلاعات آن بارگذاری می شود یا خیر.

فکر می کنید این تصمیم فیلترینگ گوگل مپ منطقی بود؟

گوگل پلی استور به طور کامل در ایران فیلتر شد

گوگل ترنسلیت در ایران فیلتر شد: مترجم گوگل دیگر ترجمه نمی کند

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)