حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک Antutu دیمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک به بالای ۱.۲۶ میلیون امتیاز رسید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، تست

پیش از این به شما گفته بودیم که مدیاتک Dimensity 9200 با هسته Cortex-X3 ماه آینده معرفی می شود. به نظر می‌رسد که این تراشه پرچمدار مدیاتک عملکرد بسیار قابل توجهی دارد. چقدر قابل توجه؟ خب اجازه بدهید بگویم که بنچمارک Antutu دیمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک به بالای ۱.۲۶ میلیون امتیاز رسیده است.

بنچمارک Antutu دیمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک

سال گذشته تقریبا همین روزها بود که یک تلفن مجهز به تراشه Dimensity اولین نتیجه 1 میلیون امتیازی را در AnTuTu ثبت کرد. عبور از رکورد ۱ میلیونی Antutu با تراشه Dimensity 9000 صورت گرفت و اکنون که جانشین آن در حال آماده شدنب رای رونمایی است، اولین رکورد بالای ۱.۲۵ میلیون را ثبت می کند. این تراشه جانشین را فعلا با نام دیمنسیتی ۹۲۰۰ می شناسیم.

بنچمارک Antutu دیمنسیتی ۹۰۰۰ از ۱ میلیون عبور کرد + امتیاز رسمی بنچمارک ها

با امتیاز کلی 1.26 میلیون، تراشه جدید نوید بهبود نسل چشمگیر 26 درصدی را می دهد. مدیاتک ابتدا دیمنسیتی ۹۰۰۰ را با مدل دیمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس به روز کرد و شاهد افزایش 5 درصدی عملکرد CPU و 10 درصدی عملکرد GPU بودیم. در عمل، تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس امتیاز 1.13 میلیون امتیاز را کسب می کند، بنابراین حتی در مقایسه با آن، نتایج دیمنسیتی ۹۲۰۰ بسیار خوب به نظر می رسند.

بنچمارک Antutu دیمنسیتی ۹۲۰۰

بنچمارک Antutu دیمنسیتی ۹۲۰۰

با بررسی جزئیات امتیاز بنچمارک Antutu متوجه می‌شویم که امتیاز CPU با آنچه که تراشه های دیمنسیتی 9000 می گیرند برابری می کند. اما اگر به نمودار دما نگاه کنید، به نظر می رسد که این چیپست توانسته دما را خوب مدیریت کند. البته این مهم یا این یک موبایل با خنک کننده خوب باید محقق شده باشد.

با توجه به منبع انتشار این بنچمارک، تراشه Dimensity 9200 دارای یک هسته CPU مدل Cortex-X3 بوده که نسبت به Cortex-X2 نسل جدیدتر محسوب می شود، بنابراین انتظار می‌رفت که امتیاز CPU بالاتری داشته باشد. با این حال چون هنوز ما نمی دانیم این بنچمارک روی چه گوشی ثبت شده و خود تراشه هم به صورت رسمی رونمایی نشده است، هنوز نمی توان خیلی درباره این امتیاز صجبت کرد.

امتیاز جذاب پرازنده گرافیکی Immortalis-G715

با این حال، امتیاز GPU انتظارات را برآورده می کند. با کسب امتیاز ۵۵۰ هزار در بخش پردازش گرافیکی، بسیار بالاتر از چیزی است که تراشه 9000 پلاس در دستگاه‌هایی گیمینگی مانند Asus ROG Phone 6D Ultimate به دست می‌آورد. این گوشی گیمینگ Asus که بالاترین رتبه را در امتیازهای Antutu دارد، در بخش گرافیک امتیاز حدود ۴۳۰ هزار را ثبت می کند.

منبع منتشر کننده این بنچمارک می‌گوید که مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰۰ از جدیدترین پردازنده‌ی گرافیکی ARM به نام Immortalis-G715 استفاده می‌کند. این قدرتمندترین نمونه پردازنده گرافیکی ARM بوده و همزمان اولین پردازنده‌ای است که به صورت سخت‌افزاری از ردیابی پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کند.

این پردازنده نویدبخش افزایش ۱۵ درصدی عملکرد در رندر گرافیکی نسبت به G710 است که در تراشه قدیمی استفاده شده بود. همچنین وعده 300 درصد بهوبد در هنگام ردیابی پرتو را خواهد داشت.

ما نمی دانیم که چه نوع دستگاهی بنچمارک را اجرا کرده و همچنین نمی‌دانیم که از چه تنظیماتی استفاده شده است. با این حال نتیجه منتشر شده نشان می دهد که Dimensity 9200 جانشین شایسته ای برای دیمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس خواهد بود که در برخی از پرچمداران به عنوان جایگزینی برای Snapdragon 8 + Gen 1 استفاده می شد.

ما هنور هیچ اطلاعات دقیقی پیرامون زمان رونمایی این تراشه نداریم اما Dimensity 9200 ممکن است طی چند هفته آینده رسماً رونمایی شود. برای مقایسه دیمنسیتی 9000 اواخر آذر ۱۴۰۰ معرفی شد.

به نظر می رسد که این شرکت تایوانی با تمرکز ویژه ای برای تصاحب بازار دستگاه‌های پرچمدار به پیش می رود. هر چند هنوز برندی قانع نشده است که پرچمدار سرسبد خود را به جای تراشه کوالکام، فقط و فقط با تراشه مدیاتک عرضه کند اما جدیدا نسخه مدیاتک پرچمدارهای رده بالا هم توسط برخی برندها عرضه می شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید مدیاتک می تواند بازار پرچمدار را هم مثل بازار گوشی های اقتصادی به اختیار خود در آورد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)