حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک Dimensity 9200 با هسته Cortex-X3 ماه آینده معرفی می شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مدیاتک

هسته‌های قدرتمند Cortex-X یکی از پایه‌های تراشه موبایلی رده بالا محسوب می‌شود. مثلا اسنپدراگون ۸ نسل ۲ یک هسته Cortex-X3 خواهد داشت. در جدیدترین شنیده گفته شده که مدیاتک Dimensity 9200 با هسته Cortex-X3 ماه آینده معرفی می شود.

مدیاتک Dimensity 9200

سال گذشته مدیاتک اولین چیپست 4 نانومتری را معرفی کرد. این تراشه ساخت TSMC بود. همچنین یکی از اولین برندهایی بود که از هسته Cortex-X2 با عملکرد بالا ARM استفاده کرد. از آنجایی که ماه نوامبر نزدیک است، منطقی است که انتظار داشته باشیم این شرکت نسل بعدی چیپست پرچمدار خود را عرضه کند.

تراشه دایمنستی ۱۳۰۰ مدیاتک معرفی شد

به گفته یک منبع قابل اعتماد، مدیاتک در حال آماده شدن برای عرضه تراشه Dimensity 9200 در ماه آینده است که با هسته پردازشی Cortex-X3 شرکت ARM همراه است. این هسته جدید نوید عملکرد ۲۵ درصد نسبت به نسل قبلی خود را می دهد.

همچنین انتظار می‌رود پردازنده گرافیکی جدید Immortalis G715 در این تراشه ارایه شود و عملکرد را بهتر کند. این تراشه همچنان مبتنی بر گره 4 نانومتری TSMC خواهد بود و احتمالاً در کلاسترهای دیگر از همان هسته‌های Cortex-A710 و Cortex-A510 استفاده خواهد کرد.

انتظار می رود که Dimensity 9200 خیلی زودتر از مدل قبلی خود در گوشی های مختلف vivo و Oppo اسفتاده شود و تا پایان پاییز امسال وارد بازار شود.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه جدید مدیاتک هستید؟ فکر می کنید دیمنسیتی ۹۲۰۰ می‌تواند یک تراشه محبوب در بازار موبایل شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)