حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک Antutu دیمنسیتی ۹۰۰۰ از ۱ میلیون عبور کرد + امتیاز رسمی بنچمارک ها

بنچمارک های Dimensity 9000 مدیاتک بدون شک جای تامل دارند و نشان می دهد این تولیدکننده تایوانی نیت دارد تا برای اژدهای امریکایی خط و نشان بکشد. در ویدیو رسمی منتشر شده می بینیم که بنچمارک Antutu دیمنسیتی ۹۰۰۰ از ۱ میلیون عبور کرده است. این یک عملکرد قابل تحسین است. همچنین امتیاز رسمی بنچمارک های دیگر نیز در این ویدیو حضور دارد.

بنچمارک Antutu دیمنسیتی ۹۰۰۰ و عملکرد آن در دیگر بنچمارک ها

مدیاتک و کوالکام هر دو پردازنده‌های پرچمدار خود را برای سال 2022 معرفی کرده‌اند و به نظر می‌رسد که این دو چیپست روی کاغذ به طور مشابه، قدرتمند هستند. کوالکام در زمان معرفی این چیپست، بنچمارک های اسنپدراگون 8 نسل 1 را از طریق خبرنگاران اعلام کرد و مدیاتک اکنون ویدئویی را منتشر کرده است که عملکرد بنچمارک Dimensity 9000 را نشان می دهد.

این ویدیو که در حساب Weibo مدیاتک منتشر شده است، عملکرد یک گوشی مجهز به Dimensity 9000 را در Antutu، Geekbench 5.1، GFXBench Manhattan 3.0 و موارد دیگر نشان می دهد. البته توجه داشته باشید که یک تصویر گرافیکی است و تصویر بنچمارک ها زیر یک ماکت گرافیکی گوشی قرار دارد.

بیاید ویدیو بنچمارک های تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ را ببینیم:

 

ما به شما توصیه می کنیم این نتایج را نهایی و قطعی تصور نکنید. اولین دلیل صحبت ما این است که این یک ویدیو رسمی از سوی Mediatek است که احتمالاً توسط این شرکت (و نه یک شخص ثالث) آزمایش شده است. دومین موضوع آن است که پلتفرم های بنچمارک توسط همین شرکت انتخاب شده است.

همچنین مشخص نیست که آیا شرکت آزمایش‌ها را چندین بار انجام داده است یا خیر. این موضوع به دقت نتایج کمک می‌کند و به طور بالقوه هرگونه مشکلی را آشکار می‌کند. همچنین مشخص نیست که آیا دستگاه آزمایشی در حالت عملکرد بالا کار می کرده که عمر باتری را به خاطر توان بالا به خطر می اندازد یا خیر.

امتیاز Antutu تراشه Dimensity 9000

امتیاز Antutu تراشه Dimensity 9000

امتیاز Antutu تراشه Dimensity 9000

امتیاز Antutu تراشه Dimensity 9000

در هر صورت، امتیاز دیمنسیتی ۹۰۰۰ در بنچمارک Antutu v9 برابر 1,017,488 بوده و در مقایسه با امتیاز 1,031,302 تراشه Snapdragon 8 Gen 1 عملکرد تقریبا برابری را نشان می دهد.

امتیاز Geekbench تراشه Dimensity 9000

امتیاز Geekbench تراشه Dimensity 9000

ویدیوی Mediatek نمرات Geekbench تراشه Dimensity 9000 را نیز با استفاده از Geekbench 5.1 نشان می‌دهد. این چیپست امتیاز تک هسته ای 1273 و امتیاز چند هسته ای 4324 را در مقایسه با امتیازات 1233 و 3740 تراشه اسنپدراگون به ترتیب ارائه می کند (البته در Geekbench 5).

چیپست مدیاتک همچنین در تست GFXBench Manhattan 3.0 نمایشگر خاموش 238 فریم بر ثانیه را در مقایسه با امتیاز 267 فریم بر ثانیه گزارش شده توسط رقیب کوالکامی خود ارائه کرد.

ویدیوی Mediatek نشان می‌دهد که این دو تراشه برای پردازش های تک هسته ای CPU تقریبا یکسان هستند، اما Dimensity 9000 برتری قابل توجهی در امتیازات چند هسته‌ای دارد. ما حدس می زنیم که هسته های رده متوسط ​​Cortex-A710 تراشه Mediatek با کلاک بالاتر و استفاده کوالکام از معماری “هسته ادغام شده” برای هسته های کوچک Cortex-A510 به این شرکت تایوانی کمک کرده است.

این کلیپ نشان می‌دهد که کوالکام در یک بنجمارک ترکیبی مانند Antutu تفاوت بسیار کمی دارد. بر اساس گزارش GFXBench، به نظر می رسد پیروزی بزرگی برای کوالکام در بخش GPU به دست بیاید. اما نتایج Dimensity 9000 در این آزمایش خاص همچنان بهتر از گوشی های iPhone 13 Pro و Snapdragon 888 خواهد بود.

نظر شما درباره بنچمارک های Dimensity 9000 مدیاتک چیست؟ فکر می کنید خرید یک گوشی پرچمدار اقتصادی با این تراشه، منطقی باشد؟ میزان تمایل توسعه دهنده‌گان و سازگاری نرم افزارها و بازی ها با این تراشه در ذهن شما چقدر است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Tanha122

بهتون پیشنهاد میکنم ویدیو مهدی شجاری در مورد بنچمارک ها رو ببینین قشنگ توضیح میده چجور مدیا تک تغلب میکنه

مهدی شجاری سوادش از کاربر مبتدی هم پایین تره
واقعا حرفاش برامون ارزشیم داره که حتی بلد نیست کلمه درستو تلفظ کنه؟

ali karimi

سلام، واقعا آفرین بر مدیاتک، از اون زمانی که سری دایمن سیتی رو ساخت خیلی پیشرفت کرده، دایمن 9000 که اینطوری روی کاغذ واقعا عالی هستش عملکردش،اگه بقول دوستان تقلبی تو کار نباشه، من واقعا تعجب میکنم که چرا تقلب کنه مدیاتک، اخه چه ارزشی داره بعدش که گندش در میاد حااا کسی نفهمه یچیزی ولی بعد یه مدت همه بفهمن چه فایده داره، درکل امثال ازاین چیپ9000 مدیاتک تو خیلی از گوشیهای پرچمدار استفاده میشه حداقل تو نسخه پایه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)