حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد پرو جدید اپل با تراشه M2 و ویژگی قلم شناور رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، تبلت

اپل امروز و بدون برگزاری یک رویداد اختصاصی، نسل جدید آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی خود را با تراشه M2، ویژگی جدید قلم شناور، Wi-Fi 6E سریع‌تر و موارد دیگر به‌صورت رسمی معرفی کرد.

آیپد پرو جدید اپل با تراشه M2

طبق گفته‌ی اپل، آیپد پرو جدید با تراشه M2 تا 15 درصد عملکرد پردازنده سریع‌تر و تا 35 درصد عملکرد پردازنده گرافیکی قوی‌تر نسبت‌به آیپد پرو نسل قبل با تراشه M1 دارد. این تراشه دارای یک موتور رسانه جدید و پردازشگر سیگنال تصویر است که ضبط ویدیوی ProRes را برای اولین بار ارائه داده و تا 3 برابر رمزگذاری سریع‌تر ویدیو ProRes را امکان‌پذیر می‌کند.

در آیپد پرو M2، ویژگی جدید دیگری با نام قلم شناور (hover) معرفی شده است که طبق آن، نسل دوم Apple Pencil اکنون تا 12 میلی‌متر بالای نمایشگر را شناسایی کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا برخی پیش‌نمایش‌های مختلف در هنگام کار با این تبلت را ببینند. به‌عنوان‌مثال، با Scribble وقتی قلم به صفحه نزدیک می‌شود، فیلدهای نوشتاری به‌طور خودکار بزرگ می‌شوند. صاحبان گوشی‌ها و تبلت‌های سازگار با قلم سامسونگ از قبل به‌خوبی با این مفهوم آشنا هستند.

آیپد پرو جدید همچنین اولین دستگاه اپل با فناوری Wi-Fi 6E است که سرعت دانلود را تا 2.4 گیگابیت‌برثانیه افزایش می‌دهد. این میزان، تا 2 برابر سریع‌تر از نسل پیشین است.

با توجه به مشخصات فنی درج‌شده در وب‌سایت رسمی اپل، مدل‌های جدید آیپد پرو، اندازه و وزن، روشنایی و وضوح نمایشگر و عمر باتری مشابه مدل‌های قبلی دارند. در هر دو مدل دارای یک پورت USB-C Thunderbolt، چهار بلندگو، Face ID و یک کانکتور هوشمند در پنل پشتی برای اتصال کیبورد هستند. همچنین هنوز یک سینی نانو سیم‌کارت فیزیکی در مدل‌های سلولار وجود دارد.

آیپد پرو جدید اپل با تراشه M2

آیپد پرو جدید اپل با تراشه M2

آیپد پرو جدید از امروز در Apple.com و اپلیکیشن اپل استور در ایالات‌متحده و 27 کشور دیگر قابل سفارش است و قیمت آن از 799 دلار برای مدل 11 اینچی و از 999 دلار برای مدل 12.9 اینچی شروع می‌شود. گزینه‌های رنگی شامل خاکستری فضایی و نقره‌ای با پیکربندی‌های ذخیره‌سازی 128، 256، 512، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی است. تحویل به مشتریان و در دسترس بودن در فروشگاه‌ها از روز چهارشنبه 26 اکتبر آغاز خواهد شد.

دیدگاه شما پیرامون نسل جدید آیپد پرو اپل با تراشه M2 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی