حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش آیفون 14 پلاس کمتر از حد انتظار و پایین‌تر از تمامی مدل‌های سری آیفون 14 بوده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

کمتر از یک هفته پس از عرضه رسمی آیفون 14 پلاس در بازار، گزارش جدیدی مبنی‌بر فروش پایین‌تر از حد انتظار آیفون 14 و آیفون 14 پلاس منتشر شده که نشان می‌دهد اپل ممکن است در ماه جاری به‌طور فعال موجودی و سفارش قطعات این دستگاه‌ها را کاهش دهد.

فروش ضعیف آیفون 14 پلاس

گزارش  DigiTimes ادعا می‌کند که فروش آیفون 14 و آیفون 14 پلاس به‌میزان قابل‌توجهی تحت‌الشعاع واکنش مثبت خریداران به آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس قرار گرفته است. منابع مختلفی به دیجی‌تایمز گفته‌اند که علی‌رغم تفاوت‌های عملکرد فروش بین مدل‌های آیفون پرو و ​​غیرپرو در سال جاری، مجموع عرضه مدل‌های آیفون 14 احتمالاً تقریباً مشابه خانواده آیفون 13 در نیمه دوم سال 2021 خواهد بود.

اگر فروش iPhone 14‌ و ‌iPhone 14‌ Plus در کوتاه‌مدت ثابت بماند، اپل ممکن است سفارش‌های قطعات را برای ساخت این دستگاه‌ها در نیمه دوم اکتبر کاهش دهد. اگر اپل سفارش‌های خود را با شدت بیشتر از حد انتظار کاهش دهد، مجموع عرضه سری آیفون 14 تا پایان سال ممکن است در مقایسه با سری آیفون 13 در همان بازه زمانی سال گذشته کاهش یابد. تحقیقات نشان می‌دهد که اپل انتظار داشت در نیمه دوم سال 2022 درمجموع 90 میلیون آیفون جدید بسازد، اما به‌دلیل “تقاضای ضعیف” این میزان ممکن است به 80 میلیون دستگاه کاهش یابد.

فروش ضعیف آیفون 14 پلاس

فروش ضعیف آیفون 14 پلاس

این اطلاعات منعکس‌کننده چندین گزارش دیگر است که نشان می‌دهد آیفون 14 و آیفون 14 پلاس انتظارات فروش اپل را برآورده نکرده‌اند. مدت کوتاهی پس از عرضه، مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، بیان داشت که تقاضای پیش‌سفارش برای این دو دستگاه بدتر از نسل سوم آیفون SE و آیفون 13 مینی است. او تا آنجا پیش رفت که ادعا کرد «استراتژی بخش‌بندی محصول اپل برای مدل‌های استاندارد امسال با شکست مواجه شده» و گمان می‌رود اپل برنامه‌های خود را برای افزایش تولید این دو دستگاه کنار گذاشته باشد. راس یانگ، تحلیلگر معتبر صنعت نمایشگر، نیز می‌گوید سفارش‌های پنل‌های آیفون 14 در مقایسه با آیفون 13 در مدت مشابه سال گذشته، 38 درصد کاهش یافته است، درحالی‌که در بازار فروش، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس دو برابر سریع‌تر از آیفون 13 مینی و آیفون 13 سال گذشته ارزش خود را از دست می‌دهند.

از سوی دیگر، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس همچنان شاهد تقاضای بالایی هستند. اعتقاد بر این است که اپل تمرکز تولید را از مدل‌های غیر پرو تغییر داده است تا دستگاه‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max بیشتری تولید کند، همان‌طور که افزایش عرضه قطعات این دستگاه‌ها شاهدی بر این ادعا است.

نظر شما درباره تقاضای پایین برای مدل‌های استاندارد آیفون 14 به‌خصوص آیفون 14 پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی