حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش شدید تولید آیفون ۱۴ پلاس اپل – آیفون ۱۵ پلاس هنوز منتفی نیست

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

خانواده آیفون ها از سری iPhone 12 با ۴ عضو عرضه شدند. ۲ مدل عادی و ۲ مدل پرو که در ۲ مدل عادی یک مدل Mini با اندازه نمایشگر کوچک وجود داشت. این روال تا آیفون ۱۳ ادامه داشت اما در آیفون ۱۴ جای آیفون Mini با آیفون Plus پر شد و البته افزایش قیمت ۲۰۰ دلاری بین این ۲ مدل را شاهد بودیم. با وجود تنها ۱۰۰ دلار اختلاف قیمت بین مدل پلاس و پرو به نظر می‌رسد کاربران علاقه‌ای به خرید iPhone 14 Plus ندارند. در همین راستا رویترز درباره کاهش شدید تولید آیفون ۱۴ پلاس اپل خبر می دهد. منابع دیگر می گویند با وجود این استقبال ضعیف اما آیفون ۱۵ پلاس هنوز منتفی نیست.

کاهش شدید تولید آیفون ۱۴ پلاس

این گزارش روز سه شنبه به نقل از دو نفر منتشر شده و می‌گوید که شرکت اپل تولید آیفون 14 پلاس را ظرف چند هفته پس از آغاز عرضه کاهش می دهد زیرا شفارش های زنجیره تامین را برای این دستگاه دوباره ارزیابی می کند.

بر اساس این گزارش، شرکت مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا به حداقل یک تولید کننده در چین گفته است که فوراً تولید قطعات آیفون 14 پلاس را متوقف کند.

آیفون ۱۴ پلاس

آیفون ۱۴ پلاس

بر اساس تخمین های شرکت تحقیقاتی Canalys انتظار می‌رود تقاضای ضعیفی برای بازار موبایل طی شش تا نه ماه آینده وجود داشته باشد. این اقدام اپل در بازه زمانی انجام شود که فروش بازار جهانی گوشی های هوشمند در حال کاهش بوده و در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش را ثبت می کند.

اپل پاسخ سریعی به درخواست رویترز برای اظهار نظر درباره این خبر پاسخ نداد.

آیفون 14 پلاس، بخشی از مجموعه جدید آیفون های اپل است که ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ معرفی شد. این دستگاه به عنوان جایگزین ارزان‌تری برای مدل گران‌تر آیفون ۱۴ پرو مکس در نظر گرفته شد و نزدیک به ۲ هفته است که برای فروش در بازار موجود است.

طبق گزارش بلومبرگ، ماه گذشته اپل از برنامه خود برای افزایش تولید مدل های جدید آیفون صرف نظر کرد زیرا افزایش پیش بینی شده تقاضا محقق نشد.

آیفون ۱۵ پلاس تحت تاثیر این عدم موفقیت قرار ندارد، حداقل فعلا

معمولا انتظار داریم که عرضه نسل بعدی یک دستگاه نسبتا ناموفق در ابهام به سر ببرد. خب این ۲ هفته فروش برای iPhone 14 Plus هنوز آنقدر قانع کننده نیست که Apple تصمیم بگیرد آیا توسعه آیفون ۱۵ پلاس را متوقف کند یا خیر.

با این حال سری مینی که در خانواده آیفون ۱۲ و ۱۳ فروش بدی را نداشت، در خانواده آیفون ۱۴ حذف شد. پس شاید بعید نباشد که اگر iPhone 14 Plus همین روال فروش ضعیف را تجربه کند، نسل بعدی آن یا خیلی تغییر کند یا حذف شود.

نظر شما چیست؟ شما با ۹۰۰ دلار یک آیفون ۱۴ پلاس می خرید یا با ۱۰۰۰ دلار یک آیفون ۱۴ پرو با نمایشگر بهتر، تراشه سریع‌تر، کیفیت ساخت بهتر و دوربین جذاب تر را انتخاب می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)