حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری آیفون ۱۴ پلاس اپل مشخص شد: ادعای اشتباه اپل؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تست، عمر باتری

زمانی که معرفی خانواده iPhone 14 انجام شد، یکی از اعضای تازه وارد را می‌توان مدل “پلاس” دانست. مدلی که سال ها پیش و پس از آیفون ۸ پلاس دیگر تولید نشده بود. آیفون ۱۴ پلاس را اپل با یک ویژگی برجسته به اسم “بهترین عمر باتری” در آیفون‌ها معرفی کرد که به نظر می رسد اینطور نباشد. عمر باتری آیفون ۱۴ پلاس اپل مشخص شده و ما شاهد ادعای اشتباه اپل هستیم.

عمر باتری آیفون ۱۴ پلاس

آیفون 14 پلاس یکی از بزرگترین باتری هایی را دارد که اپل تا به حال در یک آیفون قرار داده و ظرفیت آن 4323 میلی آمپر ساعت است. در حقیقت حجم آن تقریبا برابر همان باتری 14 پرو مکس است.

در حالی که اپل این مدل پلاس را به عنوان بهترین مدل برای عمر باتری تبلیغ کرده است، مدل Pro max در واقع عملکرد بهتری دارد. این عملکرد بهتر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس شاید به دلیل نمایشگر و تراشه بهینه‌تر باشد.

با این حال عملکرد باتری آیفون ۱۴ پلاس نسبت به آیفون ۱۴ مدل پایه بهتر است. مدل پلاس امتیاز کلی 102 ساعت را به دست آورد. همچنین 16 ساعت وب‌گردی  با وای‌فای و 19 ساعت پخش ویدیوی را در کنار مدت زمان مکالمه نزدیک به 24 ساعت ثبت کرد.

عمر باتری آیفون ۱۴ پلاس

عمر باتری آیفون ۱۴ پلاس

عمر باتری آیفون ۱۴ پلاس در مقایسه با رقبا

عمر باتری آیفون ۱۴ پلاس در مقایسه با رقبا

امتیاز کلی می توانست بهتر باشد، اما درست مانند سایر محصولات موبایلی اپل، آیفون 14 پلاس در حالت آماده به کار عملکرد متوسطی دارد. در تست هایی صفحه نمایش روش است، در مقایسه با آیفون 14 پرو مکس با باتری مشابه، امتیاز کمتری کسب کرده، جایی که پنل ProMotion کم مصرف به مدل پرو مکس کمک کرد.

سرعت شارژ آیفون ۱۴ پلاس

همانطور که انتظار دارید، آیفون 14 پلاس اپل بدون شارژر همراه عرضه می شود. این گوشی از شارژ سریع USB-PD 2.0 با حداکثر توان 20 وات پشتیبانی می کند. هر شارژر ۲۰ واتی USB-PD باید برای آیفون این کار را انجام دهد، اما این تست با آداپتور 20 واتی اصلی اپل آزمایش شده است.

اپل برای تمام آیفون‌ها و صرف نظر از ظرفیت باتری آنها، تبلیغ می‌کند تا با آداپتور 20 واتی خود، در 30 دقیقه حدود 50 درصد شارژ شوند و آیفون 14 پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با اتصال به شارژر 20 واتی اپل، باتری آیفون 14 پلاس در نیم ساعت از 0 درصد به 47 درصد رسید و تقریبا با آیفون 14 پرو مکس مطابق است.

پس از ۱ ساعت شارژ شدن با همان شارژر عدد درصد باتری به ۸۰ درصد و پس از یک ساعت و نیم به ۹۵ درصد می رسد. با این حال شارژ کامل و آن ۵ درصد آخر هم نیم ساعت زمان می برد و زمان شارژ ۰ تا ۱۰۰ را به ۲ ساعت می رساند.

نظر شما درباره عملکرد بخش باتری iPhone 14 Plus چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)