حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی ویندوز ۱۲ مایکروسافت لو رفت

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | مایکروسافت

مایکروسافت در کنفرانس Ignite 2022 اسکرین شات یک رابط کاربری ویندوز را تصادفا نمایش داد که تا به حال در سبد محصولات این شرکت دیده نشده است. بنابراین، این شرکت ردموندی ممکن است پیش نمایشی از رابط کاربری ویندوز 12 را نشان داده باشد. طراحی ویندوز ۱۲ مایکروسافت در بخش دسکتاپ در این اسکرین شات دیده می شود.

طراحی ویندوز ۱۲ مایکروسافت

مایکروسافت سری جدید Surface PC خود را در کنفرانس Ignite 2022 معرفی کرد. با این حال تصویری که محصول جدید این شرکت را نشان می‌دهد یک سیستم عامل ناشناخته را نشان می‌داد. آیا این یک پیش نمایش از ویندوز 12 است؟

وب سایت Windows Central اسلایدی را در برنامه مایکروسافت Teams و در طول مراسم استفاده می شد را بررسی کرد. این تصویر پس از گفتن اینکه ویندوز 12 ممکن است در سال 2024 راه اندازی شود نمایش داده شد. به دلیل کیفیت پایین تصویر، یک تصویر گرافیکی بازطراحی شده از آن اسلاید را اینجا به عنوان تصویر اصلی مطلب می بینید.

تصویر مورد بحث یک رابط کاربری جدید را نشان می دهد. این شبیه رابط کاربری ویندوز نیست که در حال حاضر برای ما آشناست. مثلا تسک‌بار یا نوار وظیفه شناور در قسمت پایین صفحه قرار دارد. در حالی که آیکون‌های سیستم در گوشه سمت راست قرار دارند. فیلد جستجوی شناور در مرکز لبه بالا موجود است. و آب و هوا در گوشه سمت چپ بالای تصویر ظاهر می شود.

در حالی که تصویر بالا ممکن است نمایش دقیقی از رابط کاربری جدید نباشد اما به عنوان یک نگاه حدودی از آنچه مایکروسافت امیدوار است به عنوان ویندوز ۱۲ ارائه کند، خوب به نظر می رسد. ویندوز ۱۲ در حال حاضر دارای اسم رمز “NextValley” یا دره بعدی است.

یک رابط کاربری لمسی ویندوز ۱۲ یا NextValley

مایکروسافت در تلاش است تا رابط کاربری ویندوز را تا حد امکان کاربر پسند کند. هم برای کنترل های لمسی و هم برای ورودی صفحه کلید و ماوس برای چندین سال تلاش کرده است. با وجود استفاده از ویندوز در فضاهای مختلف، پیدا کردن تعادل مناسب می تواند چالش برانگیز باشد. بخشی از این فرم‌فکتورهای مختلف شامل تبلت‌ها، رایانه‌ها و همچنین هیبریدی‌هایی مانند رایانه‌های شخصی با صفحه نمایش تاشو می شود.

پس از ویندوز 8 که بیش از حد روی لمسی کردن رابط کاربری متمرکز بود، ویندوز 10 با صفحه کلید و ماوس دوباره آشتی کرد و ویندوز 11 این فرمول را تغییر نداد. مایکروسافت باید آینده را بدون از بین بردن پایگاه کاربر فعلی خود در نظر بگیرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این رابط کاربری برای Windows 12 جذاب است؟ طبیعتا تا حدودی شبیه به مک شده است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

شاید آپدیت بعدی بیلد جدید همین ویندوز11 باشه !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)