حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Tensor G2 گوگل براساس فرآیند 5 نانومتری سامسونگ توسعه یافته است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، گوگل

بر اساس اطلاعات جدید، تراشه جدید Tensor G2 گوگل که در سری جدید گوشی‌های Pixel 7 این شرکت مورداستفاده قرار گرفته است، درواقع براساس فرآیند تولید 5 نانومتری ساخته شده است. پیش از این و با توجه به اطلاعات اولیه، گمان می‌رفت که این چیپست از معماری 4 نانومتری استفاده می‌کند.

تراشه 5 نانومتری Tensor G2 گوگل

این بدان معناست که پردازنده سری پیکسل 7 از فرآیند 4 نانومتری استفاده نمی‌کند. به‌نظر می‌رسد برخی از سردرگمی‌ها به‌واسطه‌ی نتایج اولیه برخی بنچمارک‌ها و این واقعیت که گوگل به‌صورت رسمی فرآیند استفاده‌شده برای Tensor G2 را تأیید نکرده، به‌وجود آمده است. در جریان رویداد معرفی سری پیکسل 7، ادعاهایی مبنی‌بر افزایش 60 درصدی عملکرد و افزایش 20 درصدی بهره‌وری نسبت‌به نسل قبلی این تراشه وجود داشت.

بررسی عمیق لیست‌های Geekbench قبل از عرضه رسمی کمی اشتباه تفسیر شده است و برخی از عناصر قانونی مانند فرکانس و چیدمان هسته تا حدودی به‌دلیل اطلاعات نادرست فرآیند تراشه، مخدوش شده‌اند. ظاهراً هیچ مدرکی معتبرتری برای پیکسل 7 وجود ندارد که اعتبار بیشتری به این نظریه بدهد که این گوشی از یک فرآیند 5 نانومتری استفاده می‌کند. بااین‌حال، به‌تازگی یکی از سخنگویان گوگل به Android Authority تأیید کرده است که Tensor G2 درواقع با استفاده از فرآیند 5 نانومتری ساخته شده است:

    «ما تراشه Tensor G2 را به‌طور هدفمند برای موارد استفاده در دنیای واقعی ساخته‌ایم. معماری نهایی که شامل 5 نانومتری است، به ما کمک کرد تا به این هدف برسیم و درعین‌حال عملکرد و بهره‌وری انرژی را افزایش دهیم. این رویکرد همچنین به ما این امکان را می‌دهد تا با نسل بعدی TPU در G2، قابلیت‌های جدیدی را اضافه کنیم و درعین‌حال گامی روبه‌جلو در یادگیری ماشین برداریم.»

تراشه 5 نانومتری Tensor G2 گوگل

تراشه 5 نانومتری Tensor G2 گوگل

همان‌طور که AA اشاره می‌کند، این هنوز یک پاسخ کاملاً جامع برای این سؤال نیست، اگرچه گوگل فرآیند تولید خاصی را که استفاده می‌شود ارائه نکرده است. این بدان معناست که بر روی کاغذ Tensor G2 با فرآیند 5 نانومتری نسبت‌به Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 مبتنی‌بر 4 نانومتری یا حتی Exynos 2200 خود سامسونگ کارآمد نیست.

آیا این موضوع که Tensor G2 در پیکسل 7 از فرآیند تولید 5 نانومتری استفاده می‌کند یا نه، برای شما مهم است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی