حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تسلا از ربات انسان نمای Optimus با قیمت کمتر از 20 هزار دلار رونمایی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | علوم رباتیک

کمپانی تسلا امروز از ربات انسان نمای Optimus خود در جریان کنفرانس AI Day 2022 رونمایی کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، معتقد است که این شرکت می‌تواند ربات جدید خود را با قیمتی کمتر از 20000 دلار به بازار عرضه کند.

ربات انسان نمای Optimus تسلا

همان‌طور که انتظار می‌رفت، این رویداد با رونمایی تسلا از نمونه اولیه ربات انسان نمای خود آغاز شد؛ پروژه‌ای که اولین بار در رویداد AI Day تسلا در سال 2021 معرفی شد. همچنین در جریان این رویداد، تسلا از دو نمونه اولیه ربات خود رونمایی کرد.

تسلا با رونمایی از Bumble C که اولین نسخه از این ربات است، شروع به کار کرده که با محرک‌های “نیمه خارج از قفسه” توسعه یافته است. این ربات به‌عنوان یک بستر آزمایشی برای اولین ربات تسلا که با قطعات داخلی ساخته شده بود، عمل می‌کند.

در اینجا تصویری از Bumble C درحالی‌که روی صحنه در این رویداد راه می‌رفت:

روی صحنه هیچ کار چشمگیری انجام نداد، اما می‌توانست راه برود و برای جمعیت دست تکان دهد.

تسلا چند ویدیو از ربات در حال انجام برخی کارها در یک محیط کنترل‌شده نشان داد تا سطح مفیدی آن را نمایش دهد.

این خودروساز حتی این ربات را در حال انجام یک کار در یک ایستگاه کاری واقعی در کارخانه Fremont نشان داد.

ربات Bumble C تسلا

ربات Bumble C تسلا

اما پس از Bumble C، تسلا نسل اول ربات Optimus را روی صحنه آورد.

دلیل اینکه تسلا در ابتدا نمونه اولیه و خشن‌تری را به نمایش گذاشت، این است که نمونه جدیدتر هنوز نتوانسته است راه برود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بیان کرد که ربات جدید باید ظرف چند هفته آینده بتواند راه برود، اما او می‌خواست آن را امروز نشان دهد زیرا بیشتر شبیه نسخه‌ای از روباتی است که قرار است وارد مرحله تولید شود.

این ربات همچنین نمی‌توانست روی صحنه کار دیگری جز تکان دادن دست برای جمعیت انجام دهد و باید توسط کارمندان تسلا حمل می‌شد.

ماسک خاطرنشان کرد که این نسخه به محرک‌های طراحی‌شده توسط تسلا، بسته باتری و الکترونیک قدرت مجهز شده است.

تسلا فاش کرد که اولین نمونه اولیه را در فوریه سال 2022 در اختیار داشته که منجر به این نسخه جدید شده است که اکنون ظاهراً در چند روز آینده راه‌اندازی می‌شود.

تسلا برخی از مشخصات Optimus، ازجمله بسته باتری 2.3 کیلووات ساعتی آن را به‌اشتراک گذاشته است که خودروساز ادعا می‌کند باید برای حدود یک روز کاری مناسب باشد.

همان‌طور که تسلا سال گذشته اعلام کرد، در داخل ربات‌های تسلا از همان “کامپیوتر خودران” استفاده شده است.

پس از ارائه در مورد مشخصات و ویژگی‌های اصلی ربات، تسلا به ارائه یک قابلیت‌های عمیق‌تر در مورد رویکرد رباتیک و هوش مصنوعی برای توسعه آن پرداخت.

AI Day 2022 تسلا در مورد استخدام است و این شرکت اساساً نشان می‌دهد که روی چه چیزی کار می‌کند تا به جذب استعدادهایی که علاقه‌مند به این جزئیات هستند کمک کند.

در سطح مصرف‌کننده، ماسک بر این واقعیت تأکید کرد که درحالی‌که مردم قبلاً تعداد زیادی ربات‌های انسان‌نما را دیده‌اند، او اصرار دارد که تلاش تسلا متفاوت است زیرا بر روی توسعه رباتی متمرکز شده است که در حجم بالا قابل تولید باشد.

ربات انسان نمای Optimus تسلا

ربات انسان نمای Optimus تسلا

علاوه‌بر این، ماسک بیان کرد که مزیت تسلا این است که ربات آن‌ها از هوش مصنوعی خود این شرکت استفاده می‌کند که در درجه اول برای فناوری خودران توسعه داده شده است. او معتقد است تسلا می‌تواند از این کار استفاده کند تا ربات بتواند در دنیای واقعی حرکت کند و وظایف مفیدی را انجام دهد.

ماسک همچنین نظرات قبلی خود در مورد اینکه چگونه Optimus می‌تواند با «پایان دادن به فقر» ازطریق بهبود بازده اقتصادی هنگام استفاده در صنعت، «تغییر اساسی در تمدنی که ما می‌شناسیم» ایجاد کند، تکرار کرد.

او معتقد است که ساخت این ربات باید «کمتر از 20000 دلار» هزینه داشته باشد. او جدول زمانی را برای تولید این محصول را ارائه نکرد، اما قبلاً گفته بود که تسلا قصد دارد تا سال آینده این ربات را به تولید برساند.

نظر شما درباره ربات انسان نمای Optimus تسلا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی