حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میکرو چیپ تسلا تا سال ۲۰۲۳ قدرت پردازش بیشتری نسبت به مغز انسان خواهند داشت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، هوش مصنوعی

شرکت تسلا، نه تنها یکی از برترین شرکت‌های خودرو سازی در سطح جهان است، بلکه به واسطه ارتباط این شرکت با سایر شرکت‌های ایلان ماسک، از امکان توسعه تراشه‌های مخصوصی بهره‌مند است. بنابر گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، گویا میکرو چیپ تسلا تا سال ۲۰۲۳ قدرت پردازش بیشتری نسبت به مغز انسان خواهند داشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

میکرو چیپ تسلا تا سال ۲۰۲۳ قدرت پردازش بیشتری نسبت به مغز انسان خواهند داشت

غول تولید خودروهای الکتریکی آمریکایی، یعنی تسلا، در صدر بازار خودروهای الکتریکی قرار دارد. در حال حاضر، یک خودروی تسلا از چندین تراشه و میکروچیپ با قدرت پردازش بالایی استفاده می‌کند. با این حال، اگر گزارش‌های اخیر قابل ارائه باشد، قدرت ریز تراشه‌های تسلا در چند سال آینده به بالاترین حد خود خواهند رسید. بر اساس گزارش‌های اخیر، یک مطالعه جدید توسط شرکت اجاره خودرو و ون Vanarama نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۳، خودروهای هوشمند تسلا هوشمندتر از انسان‌ها خواهند بود.

میکرو چیپ تسلا

Vanarama قدرت پردازش ریزتراشه‌های تسلا را تجزیه و تحلیل کرده است. این بررسی نشان می‌دهد که ریزتراشه‌های تسلا در ۱۱ سال آینده (یعنی سال ۲۰۳۳)، حتی از مغز انسان (با قدرت پردازش ۱ کوادریلیون عملیات در ثانیه) پیشی خواهند گرفت.  همچنین، تراشه D1 تسلا ۳۰ برابر قدرتمندتر از تراشه‌ای است که شش سال پیش این شرکت از آن استفاده می‌کرد. این موضوع نشان می‌دهد که رشد مداومی در توسعه تراشه‌های تسلا وجود دارد.

به گزارش GizChina، در رویداد روز هوش مصنوعی تسلا در سال گذشته، تسلا تراشه آموزشی شبکه عصبی خود را با نام تراشه D1 منتشر کرد. این تراشه دارای ۱ ترانزیستور و ۳۵۴ گره آموزشی است و طول مدار داخلی به تنهایی ۱۷.۷ کیلومتر است. چنین ترکیبی در یک تراشه، دستگاه را قادر می‌سازد تا به قدرت ابر محاسباتی و پهنای باند فوق‌العاده بالایی دست یابد.

میکرو چیپ تسلا

در اوایل ژوئن سال جاری، مدیر عامل تسلا، یعنی ایلان ماسک، پستی را منتشر کرد که طی آن مشخص شد، دومین رویداد روز هوش مصنوعی تسلا از ۱۹ آگوست به ۳۰ سپتامبر به تعویق افتاده است. در این رویداد، این شرکت ممکن است نمونه اولیه ربات انسان نما Optimus Prime را معرفی کند. در اواسط آگوست، ایلان ماسک ادعا کرد که روبات‌های انسان‌ نمای تسلا در آینده می‌توانند ارزان‌تر از خودروها باشند.

وی همچنین گفت که قد و وزن این ربات نزدیک به یک بزرگسال است. این ربات‌ها می‌توانند اجسام سنگین را حمل یا جابجا کنند و همچنین می‌توانند با قدم‌های کوچک به سرعت راه برود. صفحه نمایش روی صورت آن یک رابط تعاملی برای برقراری ارتباط با مردم است.

ماسک همچنین در توییتر گفته بود که هدف از رویداد روز هوش مصنوعی تسلا، متقاعد کردن استعدادهای عالی هوش مصنوعی در زمینه نرم‌افزار یا تراشه برای پیوستن به تسلا است. نظر شما در مورد قدرت پردازش میکرو چیپ تسلا چیست؟! آیا این تراشه می‌تواند یک تحول اساسی در صنعت خودروها و صایر صنایع ایجاد کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان