حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید ربات های انسان نمای تسلا سال آینده آغاز خواهد شد

ایلان ماسک که از آن با عناوینی همچون دانشمند، میلیاردر، مخترع یاد می‌شود، مدتی پیش درباره ربات‌های انسان نما صحبت‌هایی داشت. امروز اما گویا زمان رسیدن به آن وعده‌ها است و حالا تولید ربات های انسان نمای تسلا سال آینده آغاز خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

تولید ربات های انسان نمای تسلا؛ آیا یک قدم به دنیای رباتی نزدیک‌تر می‌شویم؟

به تازگی ایلان ماسک بیانیه‌ای منتشر کرده که سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرده است. او گفته است که افراد می‌توانند ظرفیت‌های مغز خود را در ربات انسان نمایی که Optimus نام دارند بارگیری کنند. نکته مهم این موضوع آن است که وقتی ایلان ماسک حرفی می‌زند، روزی به واقعیت تبدیل می‌شود.

اما پس از این بیانیه، هیچ کس فکر نمی‌کرد که ایلان ماسک و شرکتش بتوانند این ربات انسان نما را به زودی در دسترس کاربران قرار داده و آن را به یک محصول تجاری تبدیل کنند. امروز، ایلان ماسک گفت که تولید ربات انسان نمای آن‌ها از سال آینده آغاز خواهد شد.

ربات انسان نمای تسلا برای استفاده عمومی رسماً معرفی شد!

ربات اپتیموس تسلا با نام ربات تسلا نیز شناخته می‌شود. ابتدا، در مورد این ربات در روز هوش مصنوعی این شرکت در آگوست ۲۰۲۱ شنیدیم. در آن کنفرانس، مالک تسلا گفت که این یک ربات همه منظوره خواهد بود. بنابراین، می‌تواند طیف گسترده‌ای از وظایف مختلف را انجام دهد. همچنین در آن کنفرانس ایلان ماسک گفت که امیدواریم سال آینده اقدام به تولید نسخه اول Optimus کنیم.

تولید ربات های انسان نمای تسلا

این یک ربات انسان نما است که در نهایت قادر به انجام هر کاری خواهد بود که انسان‌ها یا به سادگی از پس آن بر نمی‌آیند یا اینکه نمی خواهند آن را انجام دهند. گری مارکوس، محقق و کارآفرین هوش مصنوعی به خبرگزاری CNBC گفته است که او می‌تواند شرط ببندد که حداقل تا پایان سال ۲۰۲۳ هیچ رباتی وجود نخواهد داشت که بتواند همه وظایف انسانی را انجام دهد.

او همچنین گفت که تسلا حتی پس از سال‌ها تلاش به حل قابل اعتماد یک کار نسبتا ساده (یعنی رانندگی خودران) نزدیک نشده است. اینکه ادعا کنیم روباتی که هرگز به صورت عمومی نمایش داده نشده است، تمام وظایف انسان را در یکی دو سال آینده حل خواهد کرد، مضحک است. او می‌تواند سال آینده هر چیزی را که می‌خواهد عرضه کند، زیرا او رئیس و مدیر این شرکت است، اما اگر این ربات به این سرعت عرضه شود، هیچ راهی وجود ندارد که نسخه اول آن به جاه‌طلبی‌ها و اهداف وی نزدیک شود.

نمونه اولیه ربات انسان نما Tesla 🤖 سال آینده ارایه می شود + ویدیو مراسم معرفی

مارکوس شک دارد که یک ربات انسان نما تا پایان سال ۲۰۲۳ وجود داشته باشد و این کاملا منطقی به نظر می‌رسد. منظور ما در سال ۲۰۱۹ است، زمانی که ماسک گفت تسلا در سال ۲۰۲۰حدود ۱ میلیون روباتاکسی (robotaxis) خودران در جاده‌ها خواهد داشت. آیا تا کنون کسی یک رباتاکسی را در خیابان ها دیده است؟ خیر…!

ربات انسان نما یا ترمیناتور؟

با این حال، ما نباید این را به عنوان یک ربات معمولی در نظر بگیریم که قرار است در سناریوهای خاصی به ما کمک کند. ایلان ماسک گفته است که جهان را تا حدی بزرگ‌تر از خودروهایی که تسلا به آن‌ها مشهور است، متحول خواهد کرد. او گفت شاید تصورش سخت باشد اما شدنی است.

تولید ربات های انسان نمای تسلا

به گفته GizChina، بدیهی است که این ربات انسان نما از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. از این نظر، باید سخنان ماسک را در سال ۲۰۱۸ به یاد بیاوریم که گفت هوش مصنوعی از سلاح‌های هسته‌ای نیز خطرناک‌تر است. اما در رویداد دیروز، او گفت همانطور که می‌دانید، Optimus در حال توسعه است و همه از ایمن بودن آن مطمئن خواهند شد. بدون اینکه تصور کنید یک ترمیناتور یا چنین چیزی خواهد بود.

به گفته ایلان ماسک امکان بارگیری توانایی مغز انسان در ربات های انسان نما وجود دارد

در ابتدا، تسلا به فکر این بود که Optimus را با همان تراشه‌ها و حسگرهایی که در خودروهای خود استفاده می‌کنند، توسعه دهد. اما اکنون معلوم نیست که این موضوه به حقیقت بدل شود یا خیر. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به زودی می‌توانیم شاهد حضور ربات تسلا در میان خود باشیم؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان