حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ربات انسان نمای تسلا برای استفاده عمومی رسماً معرفی شد!

امروزه کمپانی‌های فناوری، بیشتر از قبل بر روی تولید ربات‌های هوشمند متمرکز شده‌اند. این ربات‌های هوشمند، می‌توانند ما را در انجام امور زندگی همراهی کنند. با استفاده از ربات‌های هوشمند، اهداف مختلفی را می‌توان تعیین کرد. امروز، تسلا به عنوان یک برند پیشرو در صنعت از ربات انسان نمای خود رونمایی کرده است. در ادامه، نگاهی به ویژگی‌های ربات انسان نمای تسلا داریم.

ویژگی‌های برجسته ربات انسان نمای تسلا

ربات‌های هوشمند، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. پیش از این، شیائومی از ربات هوشمند خود که یک سگ رباتیک است رونمایی کرد. نام این سگ رباتیک هوشمند، CyberDog می‌باشد. پیش از این در ترنجی از جزئیات این سگ رباتیک صحبت کردیم.

 

سگ رباتیک شیائومی CyberDog رسما معرفی شد

 

بر اساس گزارشی از Gizmochina، تسلا یک شرکت شناخته شده آمریکایی است. این کمپانی فناوری محور، در زمینه‌هایی مانند تولید خودروهای برقی، صفحات خورشیدی و مواردی دیگر فعالیت می‌کند. اکنون، تسلا در حال گسترش هرچه بیشتر تجارت خود می‌باشد. به طوری که امروز، شاهد رونمایی از ربات انسان نمای تسلا به صورت رسمی هستیم! هنگام برگزاری مراسم رونمایی از ربات مورد اشاره تسلا، یک بازیگر با لباس این ربات در صحنه حاضر شد. ایلان ماسک، مؤسس تسلا، اشاره کرد که این ظاهر مشابه ربات انسان نمای تسلا است. همچنین گفته می‌شود که تسلا در آینده، برنامه‌های متنوع‌تر و جذابی را ارائه خواهد داد.

ایلان ماسک در صحبت‌های خود، گفت که این شرکت ربات انسان نمای خود را تولید می‌کند و سال آينده نمونه اولیه ربات جدید تسلا رونمایی خواهد شد. با این حال، پیشنهاد می‌کنیم تا خیلی این اطلاعات را جدی نگیرید! زیرا که تسلا نشان داده است خیلی به تاریخ خاصی پایبند نیست و ممکن است شاهد تأخير در عرضه ربات انسان نمای آن باشیم. گفتنی است که ممکن است این ربات انسان نما حتی به صورت نهایی وارد بازار نشود. به عنوان مثال، تسلا طی بیانیه‌ای رسمی در سال ٢٠١٩ گفته بود که تسلا در سال ٢٠٢٠ میلادی، حدود ١ میلیون دستگاه خودروی خودران Robotaxis را در جاده‌ها خواهد داشت. این در حالی است که حتی در سال ٢٠٢١ نمی‌توانید یک دستگاه از چنین خودرویی را مشاهده کنید!

ربات انسان نمای Tesla با نام Optimus

ربات انسان نمای Tesla با نام Optimus

اما بیایید نگاهی به مشخصات ربات انسان نمای تسلا داشته باشیم. این ربات هوشمند، با نام Optimus معرفی شده است. این ربات، دارای تراشه‌ها و حسگرهای مشابهی با خودروی خودران تسلا می‌باشد. قد این ربات انسان نما، حدود ۵ فوت و ٨ اینچ (برابر با ١.٧٣ متر) می‌باشد. سر این ربات، دارای صفحه‌ای با قابلیت نمایش اطلاعات مفید است. ربات جدید تسلا، قادر به حمل بار ٢٠ کیلوگرمی و بلند کردن وزنه ۶٨ کیلوگرمی می‌باشد. سرعت حرکت ربات جدید تسلا نیز برابر با ٨ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

ایلان ماسک می‌گوید که اگر این ربات بتواند کارهای روزمره و تکراری را انجام دهد که امروزه فقط انسان‌ها انجام می‌دهند، این شرکت می‌تواند با کاهش هزینه تولید، اقتصاد جهان را متحول کند. اما او می‌گوید که حتی ممکن است این ربات به خوبی کار نکند. امروزه محبوبیت ربات‌ها در حال افزایش است. به لطف پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از شرکت‌ها بر روی ربات هوشمند اختصاصی خود کار می‌کنند. همان گونه که گفتیم، شیائومی نیز ربات هوشمند خود یعنی CyberDog را نیز رونمایی کرده است. این کمپانی چینی، پیش از این سگ رباتیک هوشمند خود را با الهام از طبیعت طراحی کرد. سایبرداگ، دارای تراشه Intel Xavier NX AI است. همچنین ١٢٨ گیگابایت حافظه از نوع SSD در آن وجود دارد.

شما می‌توانید به وسیله برنامه اختصاصی این ربات، آن را از طریق گوشی هوشمند خود نیز کنترل کنید. این ربات می‌توانید طیف وسیعی از حرکات، از جمله دویدن، پریدن، چرخیدن و خم شدن را اجرا کند. همچنین CyberDog می‌تواند روی پای خود بايستد و دور خود بچرخد. حداکثر سرعت این ربات، 3.2 کیلومتر بر ثانیه و حداکثر وزن قابل جابه‌جایی با آن ٣ کیلوگرم است. قیمت سایبرداگ، حدود ١,۵۵٠ دلار است. اگر روزی ربات انسان نمای تسلا به بازار عرضه شود، قطعاً این ربات قیمتی بسیار بالاتر نسبت به سایبرداگ شیائومی خواهد شد.

نظر شما در مورد ربات‌های هوشمند چیست؟ آیا تسلا در این امر موفق می‌شود؟ آینده ربات‌های هوشمند را چگونه تصور می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عجب😐
ماهم با فیلتر شکن ازش استفاده میکنیم

ali karimi

سلام، از همین الان خطر حس میشه، یه زمانی مبشه همین ربات های انسان نما انسانهارو کنترل میکنن😊😊 حالا این ربات ها یکبار قات بزنن چی میشه، صحبت دعواست دیگه با صاحابش، لامصب آهنم هست مشت هم نمیشه زدش، از روزیکه وارد خونتنون میشه باید یه شمشیر همیشه همرات باشه که قات زدش بزنی دو نصفش کنی وگرنه واویلا میشه، حاالا بزارذبیاد ببینیم چی میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️