حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس اپل مشخص شد: بهتر شدن از بهترین آیفون

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تست، عمر باتری

هر چند که اپل در مراسم رونمایی خانواده iPhone 14 گفت آیفون ۱۴ پلاس بهترین عمر باتری را در این مجموعه چهارگانه خواهد داشت اما این دستگاه هنوز به بازار نیامده است. سال گذشته آیفون ۱۳ پرو مکس یکی از بهترین موبایل‌ها در زمینه عمر باتری بود. امشب اما عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس اپل مشخص شده و باید گفت که بهتر شدن از بهترین آیفون را شاهد هستیم.

عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس دارای باتری 4323 میلی آمپر ساعتی است که در مقایسه با مدل سال گذشته 29 میلی آمپر ساعت کاهش یافته است، بنابراین تقریبا از این نظر یکسان با نسل قبل محسوب می شود.

ظرفیت باتری آیفون 14 پلاس نیز تقریبا همینقدر انتخاب شده (۴۳۲۵ میلی آمپر) که حدود 35 درصد بیشتر از مدل عادی آیفون ۱۴ پرو است. مقایسه ظرفیت باتری آیفون‌ها با گوشی‌های اندرویدی رقیب عمدتاً بی‌معنی است اما فقط برای این که بدانید یادآوری می کنم که گلکسی اس 22 اولترا باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد.

با توجه به روشن بودن نمایشگر همیشه روشن باید گفت که خروجی iPhone 14 Pro Max حتی کمی بهتر از آیفون ۱۳ پرو مکس بود که این قابلیت را ندارد. بیاید نگاهی به نتیجه تست باتری Gsmarena داشته باشیم:

امتیاز باتری آیفون ۱۴ پرو مکس

امتیاز باتری آیفون ۱۴ پرو مکس

ثبت رکورد تقریبا ۲۴ ساعت (دقیقا 23:39 ساعت) وبگردی تحت Wi-Fi که سه و نیم ساعت بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس است، کاملا قابل توجه بوده و بخشی از آن مربوط به تراشه و نمایشگر بهینه‌تر می شود.

بیش از ۲۴ ساعت (دقیقا 24:38 ساعت) پخش ویدیوی آفلاین که حدودا نیم ساعت بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس را ثبت می کند نیز قابل توجه است.

مدت زمان مکالمه نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس تنها ۳ دقیقه کاهش داشته که تقریبا همان عملکرد برابر با نسل قبل را برایش در نظر می‌گیریم.

با این حال مصرف باتری در زمان آماده‌به‌کار بالاتر رفته و در مجموع همان امتیاز ۱۲۱ ساعت برای iPhone 14 Pro Max در تست باتری Gsmarena ثبت می شود.

برای مقایسه عملکرد باتری آیفون ۱۴ پرو مکس با برخی از رقبا می توانید جدول زیر را ببینید:

مقایسه عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس با رقبا

مقایسه عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس با رقبا

سرعت شارژ شدن باتری آیفون ۱۴ پرو مکس چقدر است؟

همانطور که می دانیم در جعبه آیفون 14 پرو مکس شارژری وجود ندارد، اگرچه برخی از اپراتورها یکی از شارژرهای 20 واتی اپل را در کنار آن ارایه می کنند می‌کنند. در این تست شارژ شدن باتری از همین شارژر استفاده شده است.

در ۳۰ دقیقه اول باتری ۴۳۲۳ میلی امپری آیفون ۱۴ پرو مکس کمی بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس شارژ می شود. مدل امسال در نیم ساعت اول ۴۸ درصد و مدل سال گذشته در همین مدت ۴۲ درصد شارژ خواهد شد.

برای شارژ کامل ۰ تا ۱۰۰ آیفون ۱۴ پرو مکس کمی کندتر از آیفون ۱۳ پرو مکس است. مدل امسال ۱ ساعت و ۵۲ دقیقه برای شارژ کامل زمان نیاز دارد در حالی که مدل سال گذشته ۶ دقیقه زودتر شارژ می شد.

برای مقایسه باید گفت که باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری گلکسی اس 22 اولترا با شارژر پایه 25 واتی خود تنها در 1:03 ساعت شارژ کامل می شود و پس از نیم ساعت اول تا 60% شارژ شده است.

در همین حال پیکسل 6 پرو که پرچمدار سال گذشته گوگل است دقیقاً همان اعداد آیفون 14 پرو مکس را ارایه می کند. نکته مهم این است که اگر می‌خواهید واقعاً شارژ سریع داشته باشید، آیفون 14 پرو مکس برای شما مناسب نیست و برای یک بار هم که شده، یک سامسونگ می‌تواند با سرعت شارژ پیروز شود.

عمر باتری آیفون ١٣ پرو مکس مشخص شد: بهترین پرچمدار امسال از نظر بازدهی باتری!

نظر شما درباره عملکرد باتری iPhone 14 Pro Max چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)